Även fiskar får barn

Nu har fiskarna fått bebisar dom oxå. Så just nu bedriver dom en rädda Nemo kampanj därinne i akvariet tror jag. Vi har ju sett att honan har burit sten i ett par veckor nu, åkte med en sten i taget i munnen och flyttat, grävt en stor grop och satt stenarna för ingången till sitt lilla casa. Vi har missat själva leken och äggen men nu när Felix skulle mata fiskarna så kom han och ropade att fiskarna hade fått bebisar och mycket riktigt det hade dom. Inte så många som jag trodde men kanske en 20 st än så länge. Får hoppas att några överlever det finns en annan hane eller hona som gärna tar sig en smakbit men klarar de sig inte så blir det en utmaning iaf och lite träning för dom.

Nu ska jag mata en ledsen Alice. Elen är förresten sjukt dyr, ännu en räkning på 4000 spänn har dykt upp:(

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till de små=) När vi hade akvarium fick vi underbara små fiskar och jag hade dom i yngelakvarium i det stora akvariet. Jag vårdade o skötte de där ursöta små firrarna med förhoppningar att få fina guppys. Hade oxå kampfiskar o tror du inte att en av dom lyckades HOPPA i yngelakvariet o åt upp ALLIHOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag var vansinnig och spolade ner den i toaletten=)

2008-02-25 @ 22:59:13
Postat av: Ida

Jobbigt med så stor elräkning!!
Vad har ni för elbolag??
Vi böt från vattenfall till GodEl i höstas, och än så länge är det bland de bästa byten jag gjort! :)
Ett litet tips bara! ;)

Hur mår ni annars då, alla 4??

*kramar*

2008-02-26 @ 08:05:54
URL: http://wiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0