Faxen faxar fel

Vaknade i en full säng, 4 personer låg det i den 2 små och 2 stora människor samt en och annan katt mysigt värre sörru! Lika mysigt var det inte sen när jag gick in i köket för att duka frukost och möttes av en kapad råtta på golvet (det nyskurade golvet dessutom). Huvudet låg brevid och inälvor och blod med. "Råttan har bajsat i  munnen" sa Felix såg kanske ut som det. Katter är inte alltid bedårande. Nu har jag kommit igång med dagen iaf duschat och fixat, ska snart laga lunch och plocka disk och tvätt. Sen blir det till att gå ut i solen sen med, man måste ju passa på när solen skiner så gott.

Helgen har varit lika lung som vanligt, har sett Grey´s och städat och lite så där. Haft besök av svärmor och svåger oxå. Linda stoppade in näsan hoss oss i lördags med, trevligt men det var synd att jag inte kunde följa med henne till staden, jag är en torr fis jag vet. Krångligt att lämna Alice på kvällarna oxå då hon somnar när jag ammar henne. Det blir ju bättre det där sen när hon börjar med välling sen.

Har inga direkta planer för veckan, är sjukt sugen på att beställa kläder på postorder till mig och barnen, får se om jag hittar nåt snyggt men det gör jag ju garanterat. Inte svårt att bränna pengar inte tvärtom det är svårt att INTE bränna pengar.

Tack igen Pernilla! Jag antar att det är lätt för alla att förstå varför jag tycker så mycket om den kvinnan!

Den där faxen ringer hit nu igen, tror den har ringt ca 10 ggr idag bara, blir nyfiken på vart den vill komma för inte är det till oss inte så mycket vet jag. Vet att vi nästan har samma nummer som en statoilmack har hänt att folk som velat hyra släpkärror där ringt till oss istället.

Nu spelar dom "everybody hurts" på radion underbar låt som jag hört live!

Kommentarer
Postat av: Sara & Tyra

Nä katter är sannerligen inte alltid bedårande. Usch vad äckligt.. tur att du inte halkade i råttan=)

2008-02-18 @ 15:21:32
Postat av: Svenne

Tittar in emellanåt som du vet, kul att det gått bra med småttingen (eller småttinginnan kanske det heter)... och nej, din blogg är inte ett dugg dålig!

2008-02-19 @ 02:03:13
Postat av: Pernilla

Inte allt för kul med råttor på köksgolvet, förstår jag!

Själva har vi dem på vinden, har hört krafsandet på nätterna. Vi lyckades fånga en i går!!! Musjakten går vidare...

2008-02-19 @ 19:50:11
Postat av: Sara & Tyra

vi är inne o spanar efter uppdates=) Hoppas ni får en bra dag!!

2008-02-20 @ 09:37:38
Postat av: maria

Tack Svenne:) Jag hoppas att du mår bra!

2008-02-26 @ 13:10:37
URL: http://mariia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0