Alla sätt är bra utom dom dåliga

Ibland undrar jag vart jag har min hjärna? Eller om den överhuvudtaget fungerar? Ibland verkar det som att jag inte tänker alls. I vissa situtioner är det som om min hjärna har tryckt på pauseknappen. Det händer oftast i vardagssitutioner då jag ska utföra nåt enkelt. Jag har 2 bra exempel på detta. Ex 1: Jag ska sätta in Felix skärp i hans jeans och jag kränger in hela den där metallgrejen som man ska trä in skärpet i på slutet, ni vet vad jag menar va? Det tränger jag in och krånglar för att få i den i hällan. Fattar inte varför det nästan inte går när skärpet är gjort för att sitta där. Då kommer mamma hit och upplyser mig om att man kan trä in från andra hållet och inte alls behöva tränga in den där metallgrejen det går ju ändå för den hamnar ju på precis samma ställe igen! Det är deprimerande för det här har inte ens slagit mig alltså, inte för en sekund så har jag ens tänkt på den här lösningen ändå är det ju så man gör i vanliga fall.
Ex 2 Igår hade jag och Kim varit och handlat och jag hade köpt tvål, flytande handtvål i en refillförpackning. Ibland brukar ju refill vara på påse men denna var i en ny likadan tvålflaska med ett vanligt skruvlock på. Jag kommer hem och ska fylla på den tomma flaskan i köket. Och vad gör jag? Jo jag skruvar av korken och pumpen från den andra flaskan och sen börjar jag hälla över tvålen från den nya flaskan till den gamla. "Så där kan man ju oxå göra" hör jag Kim säga samtidigt som han kväver ett skratt. Att bara byta plats på pumpen till den nya flaskan hade jag inte ens tänkt på, nej istället så hällde jag helt sonika över i gamla flaskan så jäkla korkad! Det är i såna här situationer jag inte alls tänker efter utan jag krånglar till det. Kim tröstade mig lite genom att säga att det går ju på det sättet med jag får ju sakerna gjorda bara det att jag komplicerar allt en aning. Visst detta spelar ju egentligen ingen roll alls men det är nästan skrämmande att den vanliga lösningen inte ens fanns i mina tankar.

Håller på att titta i Hortogreens katalog, kollar på rosor. Vi ska beställa rosor och sätta runt dammen. Kim har ju tagit sönder vattenfallet och hela stenen därute runt dammen i 2 års tid nu eller nåt så nu i vår ska vi äntligen göra iordning den. Vi ska som sagt plantera rosor runt och sen ska vi sätta igång fontänen sen med, kommer nog bli snyggt och sen så blir det ingen mer lek där. Kan ju tala om att alla barn som är här och leker är dä'r och gräver, vatten är kul men sen när rabatten blir klar blir det tillträde förbjudet! Det finns 4 sorters rosor som vi väljer mellan och dom är så vackra så det är jättesvårt att bestämma vilka man ska ta. Det lutar åt en sort som är röd med cremegult i bladen med, underbart vacker. Den vackraste blomman som finns om ni frågar mig, ja rosor alltså. 

Såg att HM katalogen hade kommit oxå, ska sätta mig och kolla i den. Men den ger mig mest ångest. Varje gång jag får sommar och vårkatalogen så vill jag banta ner mig x antal kilo på direkten för att komma i alla snygga kläder, sen blir det ett dyrt kalas om man ska köpa allt man vill ha med. Men titta det ska jag!  

Kommentarer
Postat av: Sara

Sommar 2008 är inte alls kul att tänka på, håller med dig. Köpa nya kläder är inge kul alls..

haha jag är exakt som dig med tankspriddhet ibland. Du kan ju skylla på att du födde lilla prinsessan för inte alls längesen. Sånt kan ju ställa till virrighet om något;) jag brukar fråga hur länge man kan skylla på att man "just fått barn"..

Ha en bra dag. Kram kram
(ps: du får slänga in en omröstning på vilka blommor du väljer mellan så får jag se de fina du tänkte dig)

2008-03-03 @ 13:50:04
Postat av: Tezz

KAn inte låta bli å skratta,ibland gör man konstiga saker...
Tur iaf att de blir gjorda.
KRAM

2008-03-03 @ 22:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0