Liseberg

-Mamma vilken dag ska vi till Liseberg nästa gång? Denna frågan vaknade jag av då Felix kom in i våran sovrum runt halv nio imorse. Det summerar väl i stort sett hur bra vi hade det igår men jag ska förtydliga mig och berätta mer. Vi åkte ivåg runt 8.45 mot Liseberg efter en förfärlig natt här hemma. Jag säger då det lilla Alice grät halva natten kände det som. Hon vaknade vid 1.30 och höll mig vaken med gråt och annat till 4.30 då Kimpa hade gått efter vagnen så jag kunde vagga henne i den,. Jag fick henne att somna men sen vaknade hon en gång i halvtimmen ända tills klockan 6 på morgnonen då jag hade gett upp tanken på mera sömn och gick på toan och lämnade henne i vagnen med nappen i mun, när jag kom tillbaka fem minuter senare så sov hon så jag passade på att sova jag med och vaknade vid sju. Kimpa sov på soffan han och det var lika bra det då han skulle köra och behövde få sig lite sömn. Alice var lite småsålig det var det som höll henne vaken och det är första gången under hennes fem månader hon gör något liknande.

Hur som helst vi begav oss mot Göteborg och gick in på Liseberg och köpte oss tre åkpass. Felix skulle promt åka stockbåtarna först men det fick bli sagoslottet, sen stockbåtarna. Vi hade glömt Alice napp i bilen så jag var på halvdåligt humör när vi kom in, kände att det var klantigt av mig och jag ville gärna ha med nappen eftersom lillan skulle vara i vagnen i stort sett hela dagen. Bestämde mig för att göra det bästa av situationen och tänka som Kim (alltid positiv den killen) att det kanske går jättebra! Och visst gick det bra, liten är världens snällaste bebis. Fick en slängpuss av Kimpa från Flumeriden och humöret gick genast upp:) Som sagt dagen gick himla bra, var Alice som inte var så sugen på att äta så mkt men tillsist fick jag i henne några slurkar då och då och nappar fick vi tag i en en giftshop, jättefina med text på så jag köpte 4 st! Lillasyster, mammas flicka, pappas flicka och Alice jättesöta verkligen! Ja det var en hellyckad dag och barnen fick se en ekorre som var väldigt tam och bodde brevid bergbanan som dom var väldigt intresserade av (tre barn då vi åkte med Alexandras familj). Fick med oss Felix upp i Lisebergsbanan med han hade taggat sig själv ovh ville åka den, han satt brevid Kim och jag bakom och jag trodde han skulle få ångest men det fick han aldrig, han sa bara att det kittlade i magen och han skrattade som bara den. Så jäkla modig alltså, han är ju ändå bara fem år! När vi kom ut i trapphuset kände jag hur det luktade spya lång väg och mycket riktigt det låg en fet pizza därinne. När vi sen gick ut så hade de stannat tåget i uppförsbacken med massa människor i och fram med slangen, samma person (antar jag) hade även spytt i vagnen tur att inte vi hamnade i det tåget. Vi åkte massa karuseller och åt och hade det bra hela dagen, och varmt var det riktigt varmt. Dagen var hellyckad alltså. På vägen hem bäddade vi ner barnen så dom somnade och vi var sen hemma 23.30 så då bar vi in barnen och lade dom i sängarna samtidigt som vi själva gick och lade oss. Felix ser nu på film och Alice och Kimpa sover fortfarande. Alice var vaken en sväng vid sex förut men somnade om. Felix är hungrig och ber om frukost så det ska han få.

Idag blir det till att plugga en del och förbereda inför dopet, Ikväll är det utvecklingssamtal för Felix, får väl se hur det går.

        

        


Kommentarer
Postat av: tezz

Å så avis jag är...Men vi har pratat om att ta en tur till sommaren ev.

Är det svårt å jobbigt att köra dit??

KRAM

2008-05-12 @ 22:02:48
Postat av: Kerstin (fint namn..*L*)

jaa, så fint väder har vi alltid i Göteborg!

2008-05-13 @ 00:02:03
Postat av: Bruno

hej snuttan! jag har svårt att hitta till din blogg, har du flyttat till ny sida? Får jag länka från min blogg till dig? Då kan jag bara klicka på den nämligen.

2008-05-13 @ 13:15:24
Postat av: Bea

Oj, modigt! Lisebergsbanan minsann! ^^ Fick upp mamma i den förra året och aldrig mer verkar det som HaHa

2008-05-13 @ 20:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0