Sovmorgon

Lördagmorgon, klockan är snart tio och halva styrkan sover. Jag sitter ju här och Felix ser på film så de sovande är ju givetvis KImpa och kickan. Hon vaknar en del mitt i natten eller tidig morgon vid fyra och vill inte somna om så jag lägger tillbaka henne i hennes egna säng och där somnar hon fort, har sovit som en stock där i sen åtta eller tidigare imorse. Skönt och praktiskt att hon sover så bra i sin egen säng. Hon är väldigt faschinerad av gläkten i sovrummet, har ju en takfläkt i taket och den älskar hon. Så är hon minsta gnällig när hon ska sova så är det bara att dra undan hennes sänghimmel och sätta på fläkten så ligger hon intresserat där och tittar tills hon somnar. Provade den metoden igår när hon var piggare än hon brukar men det var dags att sova och jag och Felix skulle se på film. Det tog ett tag innan hon somnade men det fungerade.

Idag ska jag sitta i solen, det ska jag verkligen. Har iof inte kommit ut än, men Felix vill ha frukost så vi ska äta den först sen blir det att lapa sol. Fira att jag slipper sitta vid datorn hela dagen.Kanske tar et tripp in till fastingen senare i e.m vi får se, om inte annat så ska ju jag till stan i kväll.

Nej frukost var det....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0