Det ringer, det ringer skynda dig att vakna

Jag ogillar väckarklockor av den uppenbara anleningen att dom bara är till för att väcka oss ur en underbar sömn! Samtidigt gillar jag väckarklockor just för att dom väcker mig så jag kommer upp på morgonen. När jag behöver upp vill säga. Just nu har jag inga måsten jag behöver inte vakna sex eller halv sex på morgonen thank god. Men det behöver min sambo, eller hans klocka behöver ringa då tydligen. Det kan ringa upp till en timma innan han stiger upp och det här ett gnissel i vårat förhållande faktiskt. För grejen är den att väckarklockan väcker alla andra i familjen alla utom han för han hör den inte. Det brukar ringa och då knuffar jag på honom så han trycker på snooze så här är det varje morgon. Och han kan som sagt snooza i en timme eller så. I går kväll när vi lade oss satte han på två väckarklockor dessutom just för att han skulle vakna. Visst det funkade lite bättre, men ändå jag blir galen. Han sa att snart är det min klocka som ringer. Yeah right som att han kommer vakna av den. Det kommer han inte, dessutom har jag vett att stänga av min när den ringer. Jag brukar snooza högst en gång sen stänger jag av och går upp. Svårare än så är det inte! Jag vet att många snoozar och att det är härligt men jag tycker ändå det är bättre att gå upp. Ibland önskar jag att min käre sambo bodde ute i garaget. Eller det var kanske att ta i, han får gärna dela säng med mig men det skulle underlätta om han kunde vakna nån gång.

Förövrigt så händer det inte så mycket idag. Ska snart ge barnen frukost, Alice fick välling imorse därför har jag inte brådskat, sen ska vi hem till mamma så jag kan hjälpa henne med datorn. Igår gjorde jag nåt klantigt. Jag kollade på en förhandstitt på Greys anatomy säsong 5 och fick se saker som ska hända som jag egentligen ville vänta med att se. Men så kan det gå när man är så jäkla nyfiken som jag är. Första avsnittet sänds i USA den 24:e september, längtar!

Kimpa skruvade upp all läkt/leckt (stavas hur?) på garagettaket och han bar även upp en halv pall med pannor upp på taket. Han slet så han hade ont i hela kroppen sen. Och sjukt söt var han i sin svarta tröja och med mössa på huvudet. Han är riktigt fin i svart och i mössa med för den delen. Du var så söt igår älskling så jag kan gå med på att glömma hela den här väckarklocksgrejen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0