Negativa apor

Nu måste jag få gnälla av mig lite igen. I min kurs jag läser just nu så är vi uppdelade i två klasser, klass 1 och klass 2praktiskt som bara den. Ibland har vi lektioner tillsammans båda klasserna och det är bannemej inte kul alltså! Deras attityd suger verkligen! Och det är tröttsamt att lyssna på. Jag har skrivit om det förr att de varit på våran lärare och skällt och gnällt. Samma sak med en annan lärare henne har de oxå varit på. De gnäller på allt, allt är fel, allt är dåligt. Jag kan hålla med om att man kan ifrågasätta vissa saker vi gör och vissa böcker vi läser. Men jag antar att det finns nån baktanke med det vi gör. Och med inställningen att allt är dåligt så lär man inte lära sig nåt nytt heller för den delen. Vi kom till skolan idag jag och Julia och Moa och sen köpte vi oss en varsin smörgås och satte oss vid några i den andra klassen. Inte ett hej ingenting och bara gnäll. Förra lektionen sög, den var värdelös. Och hon var sjuk och hade ont och allt var fel. Ja men stanna hemma då för helvete! Kom inte hit och förpesta för alla andra. Hon är inte den enda men hon är the queenbee så att säga. Våran klass jag går i är bra och jag gillar de flesta. Men den andra klassen alltså, jag säger bara det. Jag är glad att jag tog Pias råd och valde klass ett från början när jag började matten igen. Hon hade berättat för mig att hon först hade hamnat i klass två och hon kände direkt att det var fel så när de bad frivillga byta klass så räckte hon snabbt upp handen. Det gjorde hon rätt i. Folk borde försöka tänka positivt lite oftare tycker jag.Jag själv är rätt så bra på att tänka i negativa banor det är jag medveten om, men här ligger jag verkligen i lä. Imorgon är jag ledig eftersom läraren är sjuk. Vi hade vikarie idag. Morgondagen ska ägnas åt läsning och sen ska jag njuta av en sak jag vann på tradera. Vågar knappt säga vad det är. En del av er vet haha. Och nej det är inte något snuskigt som det kanske låter som.

I helgen ska jag träffa mina underbara, det ser jag verkligen fram emot! Annars ska jag bara njuta av Kim och barnen i helgen. Underbara små barn. Alice kan så mycket nu och det är så roligt. Idag gjorde hon indianljud med munnen och slog sig på munnen med handen. Det hade de gjort på dagis idag, då de haft nån indianfest eller liknande.

Nu ska jag läsa för Felix sen ska jag nog se på tv eller nåt :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Det finns gott om negativa apor i denna värld tyvärr!! man kan bli sååå trött. Tur att du valde rätt klass!!!!!! Ha nu en mysig kväll!

2009-02-11 @ 19:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0