Året var 2008

Hade tänkt göra nån krönika av 2008, egentligen har det väl inte hänt så mycket och det känns lite löjligt men jag gör det ändå.

Vi började året med att titta på ett hus som vi var intresserade av. Vi beställde en visning med mäklaren och vi tittade igenom huset noggrant. Efteråt lånade vi nycklarna av ägarna och svärfar gick igenom allt grundligt och kröp på vinden och tittade. Det blev tyvärr ingen affär. Huset är fortfarande till salu och vi är fortfarande väldigt sugna på att köpa det. Samma månad köpte vi en ny spis väldigt billigt, spisen är vi fortfarande väldigt nöjda med. Brorsan fyllde 30 men blev inte firad just då eftersom han befann sig i Thailand i en månads tid. Var på läkarundersökning och kollade Alice ögon men det var inga fel på dom som tur var. Kim byggde en sandlåda till Felix. Linda berättade för mig att hon väntade barn, jag blev lyckligare än när jag själv fick se mina plussande stickor haha. Planterade fina rosor i rabatten runt fontänen. Läste en kurs i specialpedagogik och skrev en uppsats på tio sidor. Kim var hemma och var pappaledig och jag var i skolan med stinna boobies. Tog fram poolen och badade som tokar och åkte sen till Liseberg dagen efter där vi åkte karuseller hela dagen lång. Fick med oss Felix upp i berg och dalbanan. Döpte Alice, Ingrid, Maria i Visnums kyrka och hade dopfika i prästgården efteråt. Hälsade på Sofia i hennes nya hus i Deje, där spenderade jag kvällen och vi lagade mat, åt och umgicks. Pappa fick en vacker gravsten. Felix fyllde 5 år och hade sitt första barnkalas. Köpte oss en värmepump. Fick en båt som Kimpa totalrenoverade och gjorde fin. Tittade på Sveriges insatser i fotbolls EM. Träffade Kims okända kusin på ett barnkalas och tog kontakt. Ville så gärna skaffa en hund men lade ner planerna och började titta runt på katter istället, tanken var att köpa en raskatt. Några dagar senare så tingade jag lilla Zarah över telefon, en silvershaded/chinchillaperser hona söt som socker. Firade midsommar och byggde en stång hemma hos Kims faster med nya kusinen och hennes familj. Tittade på Magnus Betnér på mastis, men var besviken han var bättre förra gången när jag såg honom på Kau. Firade 6 årsjubileum i huset (fast vi firade aldrig). Åkte på semester till Stockholm och bodde på fyrstjärningt hotell i 3 nätter. Hälsade på Kims mormor och morfar och kusin och hans nyfödda son i deras nybyggda hus. I Stockholm var vi aktiva och upplevde: Skansen, Grönan, junibacken, Aquaria, slottet, wasa museét och naturhistoriska på 3 dagar. På vägen hem från Sthlm hämtade vi upp lilla Zarah och tog med oss henne hem. Dagen efter fyllde jag fyllde 27 år. Var på Riddarveckan och våra goda vänner Alex och Larsa gifte sig vid vänern. Dom bytte ringar på Kimpas 27 årsdag så deras bröllopsdag lär vi aldrig glömma bort. Firade 10-åring förlovningsdag. I år sen pappa dog. Mina vänner Mia och Tobias köpte sig ett hus.Min kompis Jeanette fick sitt första barn en liten dotter som fick heta Mika. Zarah blir dålig och fick sig två doser antibiotika och en del veterinärsbesök blev det. Kim och hans familj lägger om vårat tak under ett par veckor. Satte båten i sjön och åkte på en skräckfärd i den en kort stund (ja jag var livrädd). Köpte oss en husvagn som Kim än idag renoverar för fulla muggar. Åkte till fryken utanför Kil och sov över i Evas stuga med ett glatt tjejgäng. Kim och jag firade 11 års jubileum och var ute och åt tillsammans. Fick en kraftig nässelfeber och såg inte klok ut, åkte till doktorn och fick kortison och allergitabletter. Samtidigt åker Linda in till bb och föder en vacker liten Albin. Dagen efter är det Mias tur och hon får en liten Nellie. Jag började skolan igen och Kim går på pappaledighet. Våran lilla Alice fyllde ett år och vi hade kalas för henne med en massa folk, både släkt och vänner. Min kompis Lisa fick sitt andra barn en dotter som ska heta Mildred? (tror jag).

Jag har varit mammaledig i stort sett hela året så det har varit rätt så lugnt. Mest varit hemma med familjen men även en massa umgänge med vänner, precis som det ska vara.

     

     

     

     

     

     

     

     

     
Mika                                     Nellie                                   Albin

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jättekul att läsa... men när kommer historien om dig o Kim...??

2009-01-01 @ 16:52:24
Postat av: Tina

Vilket härligt inlägg! Ni har hunnit med mycket under 2008!

Haha, ja när kommer historien om dig och Kimpa? =)

Stor kram på dig vännen

2009-01-02 @ 13:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0