Bank pank

Det har varit en bra dag idag. Har hunnit fixa en del och äntligen fått en ny internetdosa samt ögonbrynspenna och täckstift. Har letat på Maxi flera ggr men det har inte funnits nån svart. Men nu äntligen. Gick och kollade barnkläder men sparade pengarna istället. Barnen är inte i behov av kläder som det ser ut nu speciellt inte Alice. Bättre att spara pengarna. Köpte gottis och gick och åt lunch med mig själv. Ingen av mina vänner hade tid eller kunde ses idag, men det gick lika bra ändå. Är ju dock alltid trevligt med sällskap.

När jag kom in på banken så berättade jag att jag behövde en ny bankdosa eftersom min dotter förmodligen kastat min i soptunnan. Den kan lika gärna vara borttappad men jag har letat och räkningarna behövde liksom betalas nu. Kvinnan på banken var inte intresserad av att ge mig en ny, dom kostar ju pengar vet du. Ja men då betalar jag för jag måste ha en sa jag. Okej då, jag fick en dosjävel men inte nog med det. Jag vet inte om det bara är swedbank men man kan ju inte visa sin nuna på banken utan att bli påhoppad om det här med pensionssparande. Hon började tjata om den allmäna pensionen och att jag skulle få tillgång till den på min sida på banken. Jag fattade inte riktigt allt hon snagglade om men det var på nåt sätt inte läge att tacka nej. Efter att hon gett mig den där dosan så var jag på nåt vis skyldig henne det här. Men det kostar mig ingenting och det är huvudsaken. Själv är jag numera tveksam till det här med pensionssparande. Pengarna är låsta och det finns en massa regler kring det där sen när man ska ta ut dom. Och tänk om jag sparat i onödan sen? Som pappa t.ex han längtade efter att gå i pension och skulle jobba ett halvår till men sen dog han. Inte fick han utnyttja några pengar inte. Jag ska jobba i 37 år till men man vet ju aldrig vad som sker. Besöket slutade med att hon sa till mig att om jag hittade den gamla dosan så skulle jag komma in med den eftersom de får pant när de skickar iväg den. Ja pengar ska dom ha men det ska kosta oss att ha den där dosan. De är fenomenala på banken, inte på ett bra sätt utan på att tjata om pensionssparande eller försäkringar eller liknande. Försöker de ta över världen tro? Finns ju försäkringsbolag som har hand om sånt här. När Kim tackade nej till nån form av sparande eller vad det nu var blev kärringen sur och lade på i örat på honom. Nej jag är faktiskt inte helt nöjd med Swedbank.

Nu på kvällen har vi tagit det lugnt. Alice har röjt runt och varit allmänt gullig, Felix med såklart. Vi tjatade på Felix att han skulle hoppa in i duschen men det var han inte så sugen på. Då gick Alice och lyfte in pallen i duschen (hon sitter på den när hon duschar) sen gick hon och hämtade Felix och sa Kom duscha. Då kom Kim till mig och han hade smält totalt. Hon är så rolig numera och hon kan så mycket, det går så fort! Och hon vet vad hon vill lillan. Hon ska t.ex inte äta yoghurt utan russin då blir hon upprörd. Små barn med starka viljor, sött som socker!

Nu ska jag vänta in tv:n Arga snickaren och sen GREYS!

Imorgon blir det plugg och handling och lunch med Alex!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

pensionpara kan nog vara bra iförsig, men du kommer att få skatta på dina sparade pengar, nästan bättre att sätta in på ett bra sparkonto och sen när det är dags så kan man ta ut en summa från det varje månads, eller spara i aktier. skit i swebank kom över till nordea, inte fan ska du ge tillbaka dosan så som får pant, detr var det dummaste jag har hört....

kram på dig

2009-11-05 @ 10:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0