Shopping

Igår hade vi en riktig familjedag. Jag väckte Kim på morgonen och frågade om vi inte skulle åka till Karlstad och handla lite och det säger han sällan nej till. Köpte ett par skor på skopunkten till Felix för två månader sen men dom har redan gått sönder. Vi tog med skorna och fick ett par nya som tur var. Sen åkte vi till Ikea och handlade en massa och åt lunch och fika. Barnen lekte i barnrummen och var så nöjda så. Kollade även in två nya soffor på Ikea som jag hoppas att vi kommer att köpa framöver. Sen åkte jag till Lindex och köpte en jacka till Alice. En rosa fixjacka. Den kostade från början 600 men jag hade 30% på ett valfritt plagg. Sen hade jag även ett tillgodokvitto på 179 så jag betalade bara 250 kronor för jackan. Jag är ingen människa som kollar priser men fan va nöjd jag var efteråt. Mamma ringde och frågade om Felix behövde en ny jacka och köpte en snygg till honom, så nu har de nya båda barnen. Mamma är väldigt bra. Hon köper alltid kläder till barnen, man behöver inte ens fråga henne utan hon gör det frivilligt. Sånt tar man ju tacksamt emot, skulle fler funka likadant skulle man inte ha sånt dyrt klädkonto haha. Vi köpte med pizza hem och sen blev det film med barnen på kvällen. Felix var så nöjd så hela dagen. Han tycker opm när vi umgås lillen.

Idag är det bara jag och Alice hemma. Felix är hos en kompis och Kim är och fixar med husvagnen. Blir en lugn dag här hemma. Ska städa och fixa inför morgondagen. Går på min slutpraktik imorgon och ska vara där i fem veckor. Ser verkligen fram emot detta. Kommer bli långa dagar och bara helgerna fria, men det blir kul som sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0