VAB

Trodde att jag skulle få fullt upp idag. Tidig morgon följt av praktik, hem och hämta barn och laga middag och sen dra till fotbollsskola. Så blev det icke! Igår när jag kom hem kom Felix uppvinglandes och skulle på toa runt tiotiden. Han var trött och förvirrad, gick in i väggar och satte sig på toan med kallingarna på. Nästa gång han kom upp var klockan halv tre på natten. Då kom han in och ropade hej och sa att det var hans tvådje gång på toan. Jo tack jag vet tänkte jag. Sen kom han runt 4 igen och sen 5.15 strax innan klockan ringde. Då klagade han på magvärk. När jag sen gick in till honom hade han inte somnat om. Han sa att en kille i hans klass hade varit hemma en dag från skolan eftersom han sovit dåligt natten innan och nu behövde han oxå vara det menade han på. Jag sa att vi kunde ta en temp på honom eftersom jag misstänkte att han kanske kunde vara sjuk. Han hade feber så jag valde att vara hemma med honom. Klart som korvspad att han skulle vara hemma men jag menar att jag skickade Kim till jobbet. Jag bör inte vara borta från min praktik men behövde själv en vilodag efter helgen och gårdagen. Kim kommer att vara pappaledig på fredagar och han kommer att få vara hemma med Felix imorgon med så.

Så idag är jag alltså hemma med två små grisar. De ser på film och har mys i soffan och de fick risifrutti till frukost. Man måste få ha det bra ibland :)

Jag ska försöka att skriva lite på min portfolio idag annars blir det en lugn dag, med massa mys förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0