Tomt och tyst

Sitter här vid en varsin dator jag och Kim. Det är tyst i huset. Det är bara Lukas som är hemma. Farmor kom och hämtade de andra två för några timmar sen. Det är så ovant att inte ha dem hemma. Men vi bör göra så här oftare. Alice har bara sovit borta en gång förut, bara en sån sak. Imorgon ska jag ta med mamma på en kryssning på Göta kanal och sen äter vi middag och övernattar. Det var hennes födelsedagspresent från oss och nu är det på tiden att den nyttjas.

Dagen har varit lugn. Felix har haft en kompis här och de har lekt så bra. Det är så roligt att prata med killarna. De är ju så stora och resonerar så roligt och klokt och det är så härligt att lyssna på. Felix kompis pratade om barndomen. Och vi skrattade åt mina minnen av pojkarna som små. Jag brukar säga att när Alice blivit äldre så finns det mycket kul att berätta för henne. Felix älskar när jag berättar för honom hur han var när han var liten. Och när han ser filmer på sig själv, det är skoj.

Igår kom Tina hit och hälsade på oss. Det blev en mycket bra dag. Vi åt en del och hade det gott. Jag och Kim kan känna oss brädade om man säger så. Först fick Tina en kram sen när de satt brevid varandra i soffan så sa Alice älskar och satte sin arm runt Tinas och lutade sig kärleksfullt emot henne. Sen låg de brevid varandra i soffan och Alice låg och bara tittade på Tina och tindrade som få. Sen smekte hon henne på kinden och armen. TvåsekundersAlice var som bortblåst och hon såg ut som en förälskad liten tjej. Jag sa till Tina att hon skulle ta åt sig för så där gör hon inte med oss ♥

Nu ska jag packa lite inför morgondagen. Ska ha Lukas med mig och då blir det lite att släpa på. Förresten så går lilla Cocos och Tyson på lådan nu och gör sina behov, dem veckor gamla och så rediga :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja det var en jättehärlig dag hos er, tusen tack för god mat och trevligt sällskap. Bättre kan man ju inte ha det =)

Och jag kommer aldrig glömma när Alice och jag låg och gosade i soffan, det var ren och skär lycka det. När man är tillsammans med Alice (och de andra barnen också) försvinner allting annat. Det finns inte ett enda orosmoln på min himmel då!

Hoppas att du och mamsen får två jättemysiga dagar nu.



Stor kram!

2010-08-05 @ 11:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0