Rappakalja

Då var man proppmätt igen. Har just ätit lunch som ni förstår och en liten chokladbit slank tydligen ner med. Sånt finns det alltid plats med eller hur? Idag är Alice på dagis, så jag har passat på att lata mig lite. När jag kom hem från dagis så var jag så trött så jag somnade framför datorn så jag tog mig en nap, skönt som bara den! Nu ska hon vara hemma tills på tisdag, underbart men inte hinner man vila inte.

Ska väl skriva om all snö oxå. Vet inte vad jag ska säga, mig gör det inget att det snöar så mycket men när de inte hinner ploga så ställer det till en del problem. Jag bor ändå i ett samhälle men Kimpa kom knappt iväg imorse det bara slirade. Och jag fick ta Aice på boben för hon kan knappt gå i den här snön. Måste ha kommit 2 dec sen igår, minst. När jag anlände till dagis vid 8.30 så var Alice första barnet på plats! Folk tog sig inte dit en dag som denna.
Vi funderar på att åka ner till Göteborg över dagen i helgen och då ska det inte snöa som tur är. För i det här vädret kan man ju knappast åka.

Annars är det lugnt här hemma. Kimpa kom hem sent igår med ett helt lass från Ikea. Nu ska vi slipa på det sista och sen fixa med de sista babygrejerna (nej vi är inte klara än, nån som är förvånad?). Men allt ordnar sig och det viktigaste finns ju givetvis på plats. Sen att jag och Kim alltid är ute i sista stund är ju ingen hemlighet det heller.
Har iaf ett namn som vi är överens om. Men det är ett tjejnamn och nån tjej tro jag inte på. Har ni några förslag på namn på pojkar så hjälp mig gärna. Jag tycker att det är så svårt och dissar det mesta. Men ge det gärna ett försök :)

Sätter in en av mina favoritbilder som får mig att längta efter sommar och värme!



Nu ska jag gå och hämta kidsen. Planerna för resten av dagen är: mellanmål, lek, middag, dusch och sänggående. Mer upphettsande än så blir det icke, inte här på Bläckhornet iaf.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Robin, det tycker iaf jag är ett fint namn...



Kram

2010-02-03 @ 14:31:39
Postat av: Emelie

Hej!

Har lite förslag på killnamn :)

Eddy, Otto, Elias,

2010-02-03 @ 16:36:25
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: Jeanette

anton, henrik, daniel, snobben, vilgot...... :-P

2010-02-04 @ 09:15:58
Postat av: Maria

Anneli: Ja Robin är fint det tycker jag med faktiskt, men det heter min kusin



Emelie: Tack så mycket! Det är bra förslag faktiskt det är det. Elias har jag själv funderat på nån gång och Eddy med.



Jeanette: Anton är rart men det heter så många som jag känner. Henrik kusin, Daniel ja hehe, Vilgot är sött! Men snobben?? Hur tänkte du där vännen?



Tack va ni är rara!

2010-02-04 @ 09:49:23
Postat av: Tina

Lennon eller Lennox!

2010-02-04 @ 23:17:21
Postat av: Jenny

Håller med föregående talare :)



Annars tycker jag att Linus och Lukas är fint. Eller Vilnis kanske :P Hehe.

2010-02-05 @ 12:41:37
Postat av: Jeanette

levi eller levis. snobben så tänkte jag inte alls, stod mest still då. lennon är fint :-)

2010-02-05 @ 13:30:22
Postat av: Johanna

Nej nej nej nej och åter nej. Lyssna inte på de andra namnet du ska ta är: Malte!



2010-02-05 @ 16:38:51
Postat av: Maria

Jenny: Ja Linus och Lukas är fint. Bror din pratar fortfarande om Vilnis ska du veta haha. Tror tyvärr att han inte har nåt för det.



Jeanette: Lennon är okej men det är ju amerikanskt och strider mot min uppfattning



Johanna: Haha ja Malte är rätt sött faktiskt. Iof heter grannen så haha.

2010-02-06 @ 11:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0