Familjen annorlunda

Ännu en dag som nått sitt slut. Skönt med en andningspaus. Mina underbara barn ställer en del krav på en. Alice har varit fröken tvärtom idag speciellt på eftermiddagen. Åkte till skärgården och åt en varsin glass sen vidare till Karlskoga för att handla på Maxi. Vilken trevlig affär förresten, stor och fräscht med ett stort sortiment. Det är allt nåt speciellt med Maxi ändå. Alice satt i vagnen och skrek hon skulle ner på golvet och om man lyfte ner henne så skulle hon upp igen. Hon skrek och grät som en galning. Och en gubbe med sin permobil tutade på oss för vi var alltid ivägen för honom. En reflektion jag gjort är att man inte behöver ha åtta ungar för att känna sig som famlijen annorlunda. Tre räcker gott det med, jag lovar. När vi kom hem fick kidsen mat och sen isäng och då var det Lukas tur att klaga. Han skrek som om han hade kniven i sig. Tryckte i honom en flaska ersättning och då somnade han. Det ska erkännas att jag är dålig på att ge honom mat. Alltså vanlig mat, han har bara fått smaka nån gång mer har inte hunnits med. De andra barnen åt gröt i hans ålder. Ska börja och ge honom mat för han behöver mer än bara bröst nu.

Imorgon åker vi till Mariebergsskogen hela familjen. Tar med oss lättare lunch och fika. Vi hade tänkt att åka idag men det blev så sent så vi tar det imorgon istället. Då hinner vi med både tåget, lekpark, djur och kanske bad.

Annars har det varit en lugn dag. Kimpa har fixat mer i vagnen, vattenkran och bordet. Nu är den snart helt klar för att leva i mer än bara en natt. Om allt går som det ska så drar vi iväg med familjen Larsson till veckan.

Kattungarna växer och går upp i vikt som dom ska. Idag tog Zarah ett varv i huset för första gången. Alice vill vara hos dom hela tiden och blir mäkta förbannad när hon inte får. Hon vill väl men är så burdus och de behöver lugn och ro. Men hon gullar med Zarah och säger att hon är så duktig och att kattbebisarna är mamma och älskling. Kompisar kallar hon dom oxå för♥

Ser ut att bli en fin helg, några kompisar kommer hit och umgås med mig på lördag det ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0