Första dagen i ensamhet

Första dagen som jag är själv hemma utan Kimpa. Det går som smort. Man har ju gjort det här förut om man säger så. Jag saknar hans sällskap så klart men annars lugnt. De stora barnen är på dagis och fritids och lillen sover i vagnen. Det har han gjort sen vi kom hem från dagis innan nio. Jag har hunnit att läsa både NKP och Vi föräldrar i lugn och ro.

Min sambo har installerat chrome till mig som webbläsare. Men det ska jag säga er att det är skit! Funkar inte alls, speciellt inte på blogg.se. Går inte att ladda upp bilder samt att den delar upp textraderna jag skriver lite som den vill. Skit! Nej nu blir det till att hämta hem firefox istället. Och inte kunde man lägga in alla mina favoriter igen. De är sparade men gick inte att få in så de får man sätta in manuellt. Jobbigt som bara den. Så en del sidor och bloggar har jag inte besökt på ett tag. Tänker inte försöka få in dom just nu heller. Har inte heller messenger, irriterande. Ja min dator har genomgått en ominstallation och jag har förlorat windows 7 till Vista, nåt som oxå suger en aning!

När jag ändå är inne på det här med att gnälla så tänker jag fortsätta. Jag har en katt som jag snart åker iväg till veterinären med! Nej det gör jag inte, men hon driver mig till vansinne. Inte bara mig utan Kim med och snart till och med barnen. Det är Zarah som blivit fullständigt knäpp. Säkert nåt hormonellt. Hon vakar över oss som bara den. Man får inte vara ifred nånstans och hon ska upp i knä och sängen alla chanser hon får. Ligger under Kims täcke och varje gång det låter så tokfräser hon. Hon tror väl att det är Fleeze som är på gång. Han får inte komma i närheten av oss för då flyger hon på honom. Igår vaknade jag av att han gick runt i sovrummet och grät och hon fräste som bara den. Hon går runt och grinar och ska vara nära. Hon är som ett plåster! Nu vill hon in i vårat sovrum, men jag litar inte riktigt på henne eftersom hon kissat ner våran säng tre ggr. Hon har varit så här förut under en period men då gick det över så det hoppas jag att det gör snart denna gången med.

Nu ska jag gå och ta hand om disk och lilleman. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0