Måndag

Helgen har varit bra, lugn och skön. Många promenader och en hel del tv har den bjudit på. Måste säga att jag tyckte att det var ett starkt startfält på melodifestivalen i år. Många bra låtar! Jag höll ju på Johnson om någon nu missat det. Röstade på honom och även på Saades Manboy för den höll Felix på. Anna vann och hon hade en bra låt och sjöng den med inlevelse. Men jag tror den faller platt i Norge sen. Tyckte faktiskt att Saade skulle vinna för han kan nog ha en chans i Norge och låten är trallvänlig och sätter sig, sen är han ju söt som socker med! Jaja vi får se hur det går.

Lukas sover som bäst i vagnen och upp till fyra timmar per gång så jag har varit ute och gått med honom två ggr varje dag. Inte mig emot vädret är ju underbart. Idag har jag Alice hemma och han ville inte sova i sängen så då slängde jag på honom overallen och gick ut på uppfarten och nog somnade han direkt. Alice hon tog sovmorgon till tjugo i åtta idag. Så var det inte i helgen. Igår vaknade Alice runt halv sex och fick komma in till oss, Felix kom upp direkt efter och lilla mister har svårt att somna om efter nattmaten och låg och krånglade en del. Kvällen innan hade han somnat så sent som elva och Alice vaknade och skrek efter välling klockan tre på natten. Då gick jag upp och skakade en flaska som jag tappade så en del svärsord blev det nog. Jag ska inte klaga jag vet, men ibland blir man tokig när man inte får sova. Självklart väcker Lukas mig varje natt annat vore ju konstigt men när han aldrig somnar om och när Alice skriker som om kniven sitter i henne för att sen komma upp tidigt som bara den. På veckodagarna masar jag mig upp vid halv sju för att få iväg Felix till skolan. Så några sovmornar är inte att tala om, fast å andra sidan så har jag tre underbara små barn här hemma!

Nu till något positivare. Vilket underbart väder vi har! Solen skiner och det är så härligt. Nu väntar jag bara på att snön ska smälta så man kan vara på gården igen. Tänkt att få se gräs igen! Det gör dom i Gbg nu enligtt bror, här är det ett tag kvar innan det sker men det går verkligen åt rätt håll. Och snön som skulle komma i helgen den kom aldrig, tummen upp för det!

Lukas är en månad idag! Han fixerar blicken och tittar mycket på oss. Man ser på honom att han försöker sig på att le men än så länge har det inte kommit något leende men det är på gång.

Idag är jag som sagt hemma med de minsta barnen, Felix är i skolan och kommer hem om två timmar. Har inga planer för dagen, vi ska självklart ut i solen annars inget bestämt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0