Göteborg

Nu var det längesen jag skrev, så det är dags för en uppdatering. Börjar med helgen i Göteborg. Vi åkte ner på fredadagen. Stannade och åt middag på donken i Mariestad annars körde vi raka spåret. Kom ner till campingen runt halv nio och fick köa runt en halvtimme innan vi kom in. När vi kommit på plats så var det bara att bädda och sova. Dagen efter så åkte vi till brorsan direkt efter frukosten. Vi visste inte riktigt vart han bodde och såg framför oss hur vi snurrade runt och letade. Men det roliga var att han bodde i närheten av campingen, och då menar jag i samma område, gångavstånd. Dem bodde jättefint och i en så fint område. Det var stora villor överallt och en massa dagis i området. Förut bodde de i ett hemskt område, med en massa brott och skit. Göteborg är ju en väldigt segregerad stad och det blev ännu tydligare i helgen. Först hade vi kalas för Emeli som fyllde ett år, hon fick en massa presenter och sen åt vi tårta.








Man blir trött av att kalasa


Födelsedagsbarnet

Sen åkte vi iväg och åt på restaurang allihop, maten var underbart god! Sen drog vi till Slottskogen och lekte, fikade och tittade sälarna. Tog värsta vägen med alla backarna så vi fick oss lite motion med. Sen åkte vi hem till vagnen och åt kvällsmat och hade mys. Lade Lukas sen satt vi alla i sängen och åt godis och såg på en film. På söndag packade vi ihop oss och åkte förbi bror på vägen hem. Där stannade vi på mat och fika. Beställde onlinepizza och bara umgicks. Sen var det dags att åka hemöver. Åkte förbi Torsö på vägen hem och träffade svärfamiljen och grattade Kims syster som fyllde år. Det var en underbar helg och det är verkligen mysigt att sova i vagnen. Man umgås verkligen som familj och det blir kvalitetstid så det heter duga.


Kim fick bära lilleman genom Slottsskogen


Rolig gunga, men jag hade för korta ben för den








Matade ankor från vagnen varje morgon, mys!



I måndags var det 2 &1/2 års kontroll för Alice. Den tog hon som inget såklart. Tina hängde med och tog hand om Lukas under tiden. Efteråt köpte vi med oss fika och gick hem till Charlie och Elton en stund. Igår var det Kick off på Felix skola. Jag och Felix lämnade de andra hemma och gick dit själva. Jag stod i kiosken och sålde och Felix lekte mest, men han fick oxå prova luftgevärsskytte det tyckte han var skoj.

Måste bara säga att det är så roligt att ha ett barn i skolåldern. Jag älskar det! Och jag är en jobbig mamma som åhar och ahar mig hela tiden när Felix berättar saker för mig. Men alltså jag får nästan tårar i ögonen när han bertättar vissa saker. Jag har många ggr frågat om han inte är kär i någon och han har lovat att berättat när han blir det. Så när vi gick mellan servicehuset och vagnen här i lördags så berättade han att han var kär i en tjej i hans klass. Han blev det igår sa han. Jag frågade om han tyckte att hon var söt och det gjorde han sen är hon så rolig oxå sa han. Och igår berättade han om en annan tjej i hans klass som var kär i honom och hon hade klippt ut ett hjärta och klistrat på hans namnlapp. Och det blev så fint tyckte han. ♥

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad härligt! Visst är det mysigt med ungar i skolåldern? tyvärr missade jag det mesta med mina två stora, eftersom att dom bodde hos sin pappa då i Uppsala, och jag här.... snyft. får ta igen det med Lucas! Kram!

2010-09-02 @ 17:48:58
Postat av: Maria

Anneli: Ja det är mysigt men samtidigt väldigt mycket man ska tänka på. Det här med kamratskap t.ex. Det är så mycket de ska lära sig och gå igenom. Men det är fantastiskt kul! Ja du får ta igen det nu när de är stora och med Lucas när han växer upp. Kram på dig!

2010-09-02 @ 19:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0