Seg fashionshow

Idag är jag seg. Ont i hals och kropp och trött. Lukas är snorig och hostar en hel del. Så när han vaknade inatt kunde han inte somna om pga hostan. Var uppe och gav honom nappen ett trettiotal gånger. Men han sover mycket bättre nu än vad han gjort senaste tiden. Det är slut på alla vakenperioder. Och han sover längre på mornarna. Vi såg att han fått åtta nya tänder i munnen senaste veckan. Kan ju vara därför han vaknat en del.

Igår var jag iväg hos frisören här i Bäckislava och klippte barnen. Hämtade Alice på dagis vid halv två och hade sen en timme på mig att gå hem och ge barnen mellis och klä på dem. Givetvis så ställde hon till jordens scen på dagis som resulterade i att jag fick ta henne i jackärmen och mer eller mindre dra henne hem. Kändes inte alls bra. Folk tror väl att jag misshandlade henne som hon skrek. Väl inne skrek hon en halvtimme sen var hon glad igen och fick en macka i handen medan vi knallade ner till salongen. Gårdagen började inte bra från början. Hon väckte mig vid kvart i sex och slog mig en massa. Hennes humör skiftar väldigt må jag säga. Hon är dessvärre precis som mig :( Superglad eller skitförbannad. Men hon är underbar för det mesta och tur är väl det.

Felix hade nyss en kompis här och det spårade ur. Felix blev skitsur. Skrek, grät och smällde i dörrar. Då vill han att jag ska lugna och trösta honom på ett speciellt sätt. Vi ska kramas en kvart och jag ska prata lugnande med honom. Det gjorde jag med. Sen klämde jag Lukas lår när jag skulle knäppa en knapp i hans body. Hans knubbiga lilla lår kom emellan. Och som han grät. Och det gjordet ont i hjärtat. Sen tappade jag ett flingpaket i golvet, så det var bara att ta fram dammsugaren haha, klantarsle! Alice välte ut en vas med tulpaner...2 ggr.

Det jag önskar mig allra mest nu är att få klä av mig och krypa ner under täcket. Helt underbart! Men än är det ett par moment kvar på dagen. Sen tar jag kvällen i garaget där jag somnar på soffan.

Fan nu gnäller jag igen. Tror det är för att jag längtar efter sol och värme och bar mark. Vi behöver det nu!  Men jag är på bra humör. Kan man annat när man ser den här synen:


Förra årets vinterskor, Felix kallsonger och en av Lukas gamla fleecetröja i stl 74!




Kim och Felix jobbar och de andra längtar in

Nu ska jag kirra lite middag här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0