Har inte tid

Att bli sjuk! Har precis lagat mat till barnen och de har ätit. Kände hur det stack i halsen. Torrt och irriterat och nu känner jag mig sjuk helt plötsligt. Men det kan vara för att jag behöver sova. Ibland blir det så. Jag kan känna mig sjuk på kvällen och sen efter en natts sömn så är jag som vanligt igen. Hoppas det är så nu med. Har blivit lite för lite sömn de sista nätterna. Har jobbat mycket med, och det är himla roligt men man hinner inte mycket annat. Jobbar på en privat förskola denna vecka. De har ringt från kommunen också och jag har mailat mina tider till vikariepoolen. Så idag ringde de och jag tackade ja till ett pass på torsdag. Så först ska jag jobba 6.45-11 på ena stället och sen 12-19 på andra. Blir en lång dag. Tur det är långledigt efteråt. Men jag har som sagt inte tid att bli sjuk.

Annars är det lugnt. Händer inte så mycket annat. Igår fick vi räkningen på soffan. Vi har alltså ägt den en hel månad minst utan att betalat för den. Man skulle kunna säga att de ligger efter i sitt pappersarbete. Annars ere lugnt. Trötta, griniga barn här hemma. Vi inväntar kvällen. Längtar efter enkel underhållning på tellyn och sängen.

Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0