Mjukstart

Ny vecka igen. Börjar veckan med att vara hemma med barnen och ta det lugnt. Det var en ganska skön start måste jag säga. Har varit ute med barnen på förmiddagen sen gick vi in och jag lagade lunch. Nu ligger Lukas och sover middag och Alice varvar ner framför en film. Snart kommer Felix hem och då äter vi mellanmål och går ut igen. Hade en skitnatt inatt. Det var längesen jag hade. Ni kanske märkt att jag inte klagat på sömnen sista tiden? Barnen har sovit gott och allt har varit frid och fröjd ett bra tag nu. Men inatt körde bruket igång igen efter ett driftstopp. Man kan ju undra hur de tänker när de kör igång mitt i natten. Fy fan vad det lät! Vi hade fönstret öppet när vi lade oss och det ångrade man ju. Lukas vaknade och var vaken säkert tre timmar, men han var nöjd. Men han låg och babblade så jag kunde inte sova och han kunde inte somna om och som det lät så var inte det konstigt alls. Gav upp och gick upp och skakade välling till honom och efteråt somnade han om rätt fort. Men bruket fortsatte att skråla. Imorse lät det som en racebana blandat med ett sånt här blåsinstument. Var tvungen att gå ut och lyssna. Frågan är om det verkligen får väsnas så här högt mitt i natten? Vet massa folk som inte kunde sova. Men de behövde väl släppa ut ånga och det förstår jag. Tur det inte händer ofta. Älta älta haha.

Igår var vi på bio oxå. Det var trevligt. Alice hängde hos mamma hela eftermiddagen. Hon älskar att åka hem till mamma. Där badar hon, leker, ser på tv och äter gröt. Kim var borta hela dagen och dök upp några minuter innan vi skulle åka igen. Jea och Freddie följde med oxå så vi var ett gäng som gick. Efteråt åkte vi och käkade med Tomas och Lotta. Men filmen var faktiskt inge vidare. Såg på Pirates. Kan ju säga att Depp lyfter upp hela filmen, men man har nog sett nog av dessa pirater nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0