Mos i hjärnan?

Igår hade jag fullt fokus på ett möte hela dagen. Jag skulle fixa en dagordning och fika inför detta möte. Idag när jag kommer och lämnar Alice på dagis så inser jag att jag missat en annat möte som var där igår. Jag är ju med i brukarrådet på dagis. De hade tydligen möte igår men det hade jag helt glömt bort. Det hade förvisso blivit tight om tid men det hade jag väl kunnat ordna. Jag bor ju 200 meter från dagis så det var synd att de inte ringde efter mig. De tänkte att jag kanske var sjuk eller att barnen var sjuka eller så. De borde veta att jag aldrig missar nåt annars och inte utan att höra av mig. Jaja så kan det gå.

Känner mig lite vilsen. Som om jag hade äppelmos i hjärnan eller nåt. Man blir ju inte särsklit alert av att vara mammaledig. Det är inte så att man får så många tankenötter eller utmaningar att bita i. Mest kids, tvätt, städ, mat, disk hela dagarna. Inte alls som när man gick i skolan och förde intelligenta konversationer med andra vuxna människor. Inget gnäll bara ett konstaterande!

Är ruskigt sugen på att hitta på något. Något vuxet eller något roligt eller varför inte både och? Vill både ha kul med barnen och göra något på egen hand. Men vi har sagt att vi ska få klart rummen först innan vi gör nåt annat. Börjar med vardagsrummet. Det är det högsta prio på. Lukas kan gott sova inne hos oss ett tag till det är inte hela världen. Vi märker att elektroniken tar stryk av att stå inne i garaget där det blir varmt och kallt om vartannat. Blir kondens som kan förstöra den. Fattas bara att det händer. Vi har haft lite oflyt här hemma på sista tiden. säkringar går, internet krånglar, ett element i garaget läcker så vi kan inte köra pannan eftersom då läcker det för mycket därinne. Jaja värdsliga ting kanske. Vi kan ju mätta munnarna varje dag så man ska inte klaga.

Nu ska jag ta hand om en bajsblöja här (intresseklubben noterar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0