Trött

Det sägs att vintern kommer tillbaka sju gånger. Sommaren däremot kommer aldrig tillbaka. Det här har man ju verkliget sett bevis på både en och två ggr. Dagen är ett lysande exempel på att det är på det här viset. Hade hört att det skulle komma en decimeter och jag såg det redan inatt när jag var uppe ett par ggr. Funderar allvarligt på att inte sätta min fot utanför dörren idag. Barnen behöver luft men å andra sidan så överlever de ändå. Svårt att rulla vagnen idag och jag kan inte ha lilleman på marken heller. Då var det beslutat, yes!

Är lite småseg idag. Nu är Lukas i en period då han vaknar tidigt på morgonen och håller låda igen. Han vaknade runt halv fem och sen dess har han babblat i sin säng. Han somnade om tio över sex. Tio minuter innan min klocka ringer med andra ord. Alice har vaknat tre nätter i rad hon med tätt följt av lillebror. Så idag är jag trött igen! Kom knappt ur sängen imorse så Kim fick upp Felix. Men jag pallrade mig upp jag med. Inte mycket att välja på precis. Har städat huset, dammsugit och moppat. Ska vika en jäkla massa tvätt sen men tog en paus först.

Lukas leker på golvet här och Alice sitter och surfar på tuben. Nu är hon nöjd men nyss var hon förbannad. Hon ville se nån tysk bajsflilm som hon sett igår. Några djur som bajsade på varandra (ja ni hör ju) men lätt att hitta den då, not! Men det var väl lika bra det. Nu ser hon Muss Piggs julsaga.

Nu är jag för trött för att skriva nåt mer! Ha en trevlig helg nu då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0