Let the rain wash away all the pain of yesterday

I ny positiv anda kan jag skriva om att vi hade en sån mysig dag här i tisdags. Lukas skulle till tandläkaren och medans han och Kimpa var där så passade jag på att handla mat med de andra barnen. Det går numera bra att ha med Alice i mataffärer, hon går vid min sida och uppför sig bra. Sen åkte vi till Mc Donalds och intog middag. Mycket mysigt! Donken är kanske inte en annans förstahandsval men perfekt när man är iväg med barnen. Lukas fick middag innan vi åkte hemifrån men försökte sno allt vi åt. Han fick smaka lite av Alice burgare och en del strips. Han var mycket nöjd. De andra med. En mysig kväll med familjen helt enkelt. På dagen var Kajsa och lilla Tuva här och gjorde oss sällskap, trevligt det också.

Igår valde Kim en film i min ära. En komedi med romantiska inslag. Jag visste utgången. Eftersom jag vaknat innan fem på morgonen så somnade jag här och där och ja mest hela tiden. Pratade nyss med Kimpa i telefon och jag kunde berätta hur det slutade utan att jag sett slutet. Hade alla rätt. För att även om jag gillar de här filmerna så är de sjukt förutsägbara. Det är hela tiden kärlek men den är ibland undermedveten. Någon gör bort sig eller ljuger eller ja nåt sånt. Sen ska det erkännas och dessa känslor ska berättas om. Och det ska vara offentligt. Helst på en fest där alla andra hör och det får gärna vara en mikrofon inblandad. Och alla i bakgrunden ska aha och oha och sen en kyss på det. Men tack för att du valde en film som passade mig älskling. Nästa gång kan vi se nån dålig sci fi för jag somnar ju ändå alltid.

Annars har jag gråtit lite på morgonen. Jag är så jäkla blödig och tårar rinner framför Big brother. Ja ni hörde rätt! Alla gillar Gurkan och berättar om hans stora hjärta och hur mycket de älskar honom och det får mig att lipa. Det är ju på riktigt liksom. Människor och deras olika öden. Det blir inte bättre när jag loggar in på aftonbladet och läser om den lilla treåringen som ströps på en förskola igår. Det ska ju vara bälten som knäpps upp på deras hjälmar och att det går på några sekunder är ju helt sjukt. Trädet ser mest ut som en buske. Sen läser jag att en familj förlorat sex barn i en brand. Barnen var mellan sju månader och elva år. Alla utom en treårig tjej dog av röken. Hon såg på tv och sprang ut till mamman och berättade om röken. Mamman mjölkade kor och pappan låg och sov i mjölkbilen. Fullkomligt vidrigt! Just det här att man har ett eller flera älskade barn och på några sekunder är det över och dem rycks ifrån en. Jag kan nästan inte andas när jag tänker på det.

Just nu är det lugnt i huset. Barnen huserar i våran säng och ser på Ice age 3 och jag ska snart börja med dagens middag. Ikväll blir det tv eller film gissar jag på. Same old same old :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0