Crash boom bang

Ännu en helg att lägga till handlingarna. Den blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men vissa mycket bra inslag blev det allt. På fredagen åkte jag in till stan och mötte upp tjejerna på stan. Där var det inte så mycket att ha så vi knallade upp till Tina och åt på Jacobs. Sen drack vi vin och snackade ett par timmar. Mycket trevligt! Vi känner verkligen varandra utan och innan och kan vara ärliga med mot varandra. Det är något jag verkligen uppskattar. Jag älskar när man kan vara ärliga mot varandra men ändå inte såra varandra. För det kan ju tyvärr vara så att man sårar varandra om man är för ärlig. Men det gör inte vi utan vi kan säga det mesta till varandra. Satt och listade våra dåliga och lite halvknasiga sidor. Otroligt roligt och givande!

Dagen efter kom Charlie upp på en kaffe på morgonen och sen knallade jag och Tina ner på stan och tog en lunch. Det var folk överallt och vi fick knapp sittplats. Mest barnfamiljer eftersom Svampbob och Nicke var på stan. Jag vet själv hur det är att vara ute med barn. Det är inte alltid lätt och barn har en förmåga att springa omkring. Barn är barn och så är det ju. MEN som förälder måste du ha koll på dina barn när du är på allmäna platser så där. Det satt några barn brevid oss, de hade ett eget bord eftersom det var sån platsbrist. Föräldrarna satt kanske fem meter bort. Barnen hade fått en varsin ballong som dem viftade i ansiktet på oss. Tina fick den i ansiktet ett flertal ggr. Det är inte okej. Man vill ju inte ha ballonger i maten när man är ute och äter. Men det är inte barnens fel här utan de vuxna skulle ha haft mer uppsikt över sina barn. Alla gillar inte barn och vill inte ha dem på ett café. Så långt skulle jag aldrig gå. Men är barnen så gamla som de här var. Runt fem års ålder skulle jag tro. Då kan man prata med barnen och visa dem hur man beter sig. Sen kom Kim och barnen och hämtade mig och vi skulle åka och handla. Nån Barnmässa hanns inte med och det gör mig ärligt talat inte så mycket. Var ändå för trött för att gå och Lukas behövde vila middag där hemma.

När vi svängde in på parkeringen utanför Coop så small det! En gubbe backade ut sin bil precis framför oss så vi smällde in i den. Barnen började gråta och ja det var ju mindre roligt. Först var vi lite chockade men sen när vi kommit hem och tänkt och läst på lite så känns det ju verkligen som att det inte var vårat fel. Han som backar har ju väjningsrätt och måste se sig för innan han backar. Han måste ju veta att det är helt riskfritt. För han backade precis ut framför nosen på oss så det fanns inte en chans att stanna. Jaja så kan det gå ibland. Vi får väl se vad försäkringsbolaget säger.

På kvällen sen bjöd vi hem mamma på tacos sen tog jag kvällen tidigt. Igår kollade vi på ett hus och sen hade vi besök av Kims bror. Kim målade väggarna i rummet sen började han att riva en vägg. Vi ska öppna upp halva väggen mellan kök och vardagsrum. Han var som ett barn på julafton. Han älskar när han får slå sönder saker :) Allt han gör blir bra så han har mitt fulla förtroende.

Idag mår jag så där. Ont i huvet och halsen. Lukas är snorig och har sovit nonstop hela natten. Han sover redan middag för han var helt slut stackaren. Han går mer och mer lillen. Han är så söt! Han går några meter sen ställer han sig och applåderar sig själv. Jag har gjort det så mycket här hemma så han tror väl att det hör till att klappa händerna när man går. Samtidigt har han världens största leende på läpparna.

Tycker att det känns att vi ställt fram klockan. Felix väckte mig imorse och tur var det. Jag hade ställt alarmet på mobilen men inte ställt klockan på den. Så hade inte han väckt mig så hade han missat skolbussen. Annars är han aldrig vaken innan jag väcker honom så det var ren tur.

Nu är det dags för lunch här på Bläckhornet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0