Smile when you mean it

Åh livet är verkligen härligt! Började dagen med att mysa med barnen framför Nemo. Felix kände sig krasslig så han fick vara hemma från skolan. Satte på en film och så satt vi och höll om varandra i soffan, mysigt! Hela familjen är hemma. Kim har varit hemma och vabbat nästan hela veckan. Lukas har ju ögoninflammation men nu ser det bättre ut.

Jag har jobbat fyra dagar denna vecka. Och det är oxå så himla roligt. Jag mår så bra av att jobba. Har varit på ett annat ställe i två dagar och de hade nog behövt mig idag med men då tackade ja till att jobba på andra stället. När jag skulle åka hem så fick jag en komplimang av en i personalen där jag var. Hon sa att jag gjort väldigt bra ifrån mig och hoppades att jag kunde komma tillbaka men att hon var rädd att jag skulle bli ryckt i från andra håll mycket nu. Henne hade jag ändå bara träffat en av dagarna så det kändes väldigt bra att få höra.

Efter jobbet knallade jag hem till Linda och pojkarna en stund. Mycket mysigt! Sen åkte jag till maxi och handlade. Har kommit på att jag går runt och ler på Maxi. Jag ler mot de människor jag ser eller råkar på i disken. Jag vet inte varför, men jag är sån. Kanske är det för att vi är delar på världen just då och där. Jag vet inte. Men det smittar av sig och folk ler tillbaka och hälsar på mig fast de inte har en aning om vem jag är. En del blir lite ställda. Roligt att se. Det här är alltså inget jag gör direkt medvetet, det är så jag gör och har alltid gjort. Om ni förstår hur jag menar? Men livet är rätt grejt ändå, så varför inte le?

Helgen är på intågande också och det gör ju allt ännu bättre. Vi ska fixa lite med vagnen och här hemma. Sen blir det kalas på söndag. Kanske en tur in till fastingen imorgon om alla mår bra.

Annars är det lugnt, inget speciellt att rapportera. Nu ska jag äta frukost, duscha, hänga med kidsen och sen åka och jobba. Har stängning idag så jag är hemma halv sju ikväll.


Katterna är lika glada som vi att vi har en soffa i huset igen


Morgonmys

Just det ja det roligaste hände igår. Lukas är galen i diskmaskinen. Varje gång man öppnar den så springer han dit. Men han vet att han egentligen inte får plocka ur disken. Så han gick fram och ställde sig med stora ögon och tog fram pekfingret och hytte och sa nejnej. Så kom Felix in i köket och då gick han fram till Felix och gjorde samma sak mot honom. Läxade upp honom i förväg. Åh vad jag skrattade. Kul när det börjar komma ord ifrån liten.

Ha en härlig helg nu! (Barnen dansar brevid mig till Kom) Härlisch!

Kommentarer
Postat av: Sara

Man blir glad av människor som ler!! En gång gick två kärringar förbi mig när jag var ute med hundarna. De glodde järnet så jag sa glatt HEJ och fick bara onda ögat tillbaka från BÅDA. Då blir man störd.. skillnad när främlingar bemödar sig och är trevliga eller bara kastar ett leende mot en.. japp det gillas skarpt!!



En sak som jag tycker om också är när man blir tilltalad med namn. inte så att jag vill att nån ska säga "Sara" hela tiden vi pratar men jag menar om man träffar på nån främmande person som lägger ens namn på minnet liksom. Själv är jag nämligen URUSEL på det. Jag tar i hand med folk och presenterar mig men har ingen ANING om vad dom just sa för jag lyssnar antagligen inte otrevligt nog..



Ha en trevlig helg och keep on mysing i soffan=)

2011-05-27 @ 09:19:34
Postat av: Maria

Ja men det blir man faktiskt! Men en del är ju obotliga surkorvar.



Känner igen det där med namnet. Jobbade på ett ställe i veckan där en tjej kom fram och visste exakt vad jag hette och jag hade ingen koll på henne. Det var lite kul. Det handlar väl om att man faktiskt är lite viktig här och får lite uppmärksamhet på något vis.



Soffmys har det blivit. För dig med hoppas jag!

2011-05-29 @ 19:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0