Bitterfittan i fysisk form

Då var ännu en dag till ända. Har jobbat idag, efteråt tog jag en fika på stan med Maria sen åkte jag hem. Kom precis innanför dörren innan det började hällregna och åska. Sen lagade jag mat, pussade på barn och drog iväg på möte. Vi ska styra upp det årliga skollägret i Däldenäs. Vi har en föräldragrupp som ska hålla i det men de som varit eldsjälar och ordnat i alla år har slutat så det står och faller med att jag och ordföranden i styrelsen tog tag i det. Var två föräldrarepresentanter där och två andra som alltid jobbar hårt när det är nåt. Vi får nog till det här med men det krävs en del jobb för några få. Vi ska vara där i två dagar och då är det obligatorisk skola, sen ska vi fixa lunch, mellanmål och frukost dagen efter, sen håller vi en kiosk öppen så det krävs en del arbete. Men det blir nog väl och det ska bli kul!

Men det finns en sak eller nej två saker jag är trött på nu. Det första är lata och flata människor. Om vi återgår till det här med lägret. Ungarna älskar det och längtar efter det hela året. Men folk gömmer sig och vill inte ställa upp. Svarar inte på mail, låter inte barnen vara med mm. Jag kommer aldrig förstå folk som inte kan offra sig lite för sina barn. Är det så farligt att ge lite ibland? Själv söker jag mig till såna aktiviteter älskart!

Sen är jag trött på allt vad sjukdomar heter. Kim vabbade hela förra veckan och idag fick han vara hemma med för nu har givetvis Alice fått ögoninflammation. Hon är frisk och pigg för övrigt men kan ju inte gå iväg till dagis. Nu är Kim oxå dålig. Imorgon kommer bror med familj och dom vill vi ju kunna umgås en massa med. Men vi blir alltid sjuka lagom tills de kommer. Är det inte vi så är det dem. Så jäkla segt! Förut hade vi killerimmunsystem men nu åker de på allt, iaf killarna i familjen.

En annan sak som jag är förbannad över är en jäkla hundägare. Igår stötte jag på en gubbe med en stor långhårig schäfer. Jag och barnen hade varit i lekparken och Kim kom dit och mötte upp efter jobbet och Felix och Alice åkte hem med honom och jag och Lukas gick med vagnen. Då kommer en man med sin hund. Jag ser direkt att hunden reagerar på mig. Han blir lite stressad och ser ut att vilja komma loss. Mannen lyckas hålla i hunden. Men jag kan säga att jag var kallsvettig när jag gick förbi. Kramphöll i vagnen. Sen idag ser jag att han idag bitit min granne i armen. Han slet sig och rusade fram och högg helt oprovocerat. Fy fan säger jag bara! Jag är så glad att jag inte hade med mig de andra två barnen när jag gick. Tänk ifall den jäveln hugger en unge nästa gång. Sen hade tydligen gubbjäveln försökt att bara gå vidare utan att säga ett ord till min granne. Känns inte bra att ha en sån hund och husse här i byn.

Ursäkta att jag är en sån bitterfitta ikväll. Om vi återgår till något roligt. Jag har beställt Göteborgsresan som jag ska göra i sommar med tre tjejkompisar, snart Däldenäs, 30-årsfest och jag får jobba en massa. De är nöjda med mig har de sagt. De tycker att det funkar så bra när jag är där och det känns bra.

Nu ska jag gå och knoppa. Jobbar 8.34-17.30 imorgon så det blir en lång dag. Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Terese

Den gubben med hunden bor i en husvagn på PRO parkeringen, alltså ca 5 meter från våran sandlådan! Känns inte sååå skoj!

2011-06-03 @ 21:39:40
Postat av: Maria

Åh fan! Nej usch det förstår jag! Varför bor han där tro? Bostadslös eller arbetare? Kanske skulle ringa Gösta och klaga....

2011-06-03 @ 22:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0