Sinnesjukt trött

Eller ja det kanske inte. Men rätt så trött. Jobbat hela dagen. Hem till barn och man och lagade mat. Fem barn hemma, men det gjorde inte minsta. När barnen var lagda fick jag för mig att vika in massa tvätt och efter det satte jag igång att rensa barnens garderober. Fick ihop en varsin pappkasse som ska upp på vinden. Handlade kläder till kidsen på lunchen. Insåg idag att Lukas absolut inte behöver mer kläder. Han hade säkert 20 par byxor. Men Felix och Alice behöver mer, speciellt Alice som helt bytt storlek.

Men jämfört med min käre sambo så är jag inte trött. Han har jobbat nonstop sista tiden. Igår hölll han på hela kvällen igen. Jag hade somnat innan han jobbat färdigt. Jag ber honom vila och ta det lugnt men det finns liksom inte i hans värld. Idag får han inte gå in i tvättstugan. Jag har sagt till honom att jag ska tackla ner honom om han försöker. Han småler och smyger dit för att ta sig en titt men han sitter hör och häpna just nu på röva framför dator. Bra där! Har man ont i hela kroppen och känner sig förstörd då är det dags att ta det lugnt. Men jag måste ända säga att det är en ganska skön känsla att vara trött. Totalt slutkörd. Då mår jag gott och känner att jag gjort nåt bra. Sen att krypa ner i sängen och somna på stört, underbart ju!

Nu tar jag det coolt oxå. Spotify och blogga, det är grejer det! Senen surfrunda sen blir det nog Greys i sängen.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0