A night at Evas

I lördags åkte jag med familjen till Karlstad. Jag tog hand om barnen medans Kim handlade virke och annat. Sen åt vi lunch tillsammans innan de åkte hemåt. Jag gick runt och shoppade ännu mer kläder till barnen. Sen mötte jag upp Ullis och vi åkte till Fryken. Som vanligt så fick vi ringa till Eva eftersom vi inte riktigt hittade dit. Vi var lite osäkra. Ändå är detta femte året vi är där haha.


Ringer efter vägbeskrivning

Kom fram och satt ute och pratade och drack gott vin. På kvällen gick vi in och fixade god mat. Fetaostpaj, feta och pestopasta, sallad och bröd. Satt och åt och pratade. Var livrädd ute sen. Jisses vad mörkrädd jag är har jag märkt. Men att gå på dass när det är kolsvart ute är ingen höjdare. Dasset ligger efter en liten stig, ja usch! Dagen efter åt vi god frulle och drog upp Evas båt innan resan gick hemåt igen. När jag kom hem var lunchen serverad och vi hade svärmor och svågern på besök. På kvällen försökte vi se The killing men jag däckade givetvis. Så jag har nåt att göra ikväll igen.

Imorse hade jag så fruktansvärt fett hår. Hade inte tvättat det sen i lördags innan stugan så det dröp om det. Givetvis var det slut på schampo. Fick ut en pytteklick. Givetvis ringde vikariepoolen samtidigt. Jag såg ut som skit och barnen hade knappt hunnit få frukost. Var bara ett ge dem en varsin smörgås och bege sig iväg. Men men slutet gott allting gott. Men det kan köra ihop sig lite när de ringer så tidigt på morgonen. Men jag tvättade håret ochg det blev halvrent iaf.

Kom hem och hämtade kidsen, lagade mat, plockade disk och tvätt samt tvättade. Nu tar jag det lugnt och barnen ser på Bompa (som Lukas säger). Kim är och kör hem ved.

Ja det var väl typ allt jag hade att förmedla (viktiga saker förstår ni!)


Utsikt från altan


Ulle har klättrat/vandrat till Kebekaises topp.










Hon är en stjärna och hon har nästan alltid rätt men hon gjorde det inte själv. Vi var tre till som hjälpte till ;)

Nu ska jag lägga barn och sen är det kvällen på Bläckhornet. Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0