Dålig dag

Börjar med dagens status: Idag vill ni inte känna mig. Är ett riktigt rivjärn kan jag tala om. Fy fan vilket uselt humör jag är på. Finns en del olika anledningar till det. Sen ska jag ta med barnen till dagis och inser att Alice stövlar är borta. Förvisso har hon ett par lånestövlar från dagis med sig. Igår var de i skogen med dagis och då satte jag på henne stövlarna och nu är de borta. Sånt blir jag så irriterad på. När folk inte kan se skillnad på sina och andra grejer. Jag har koll på varenda strumpa som tillhör (eller inte tillhör) mina barn. Dessutom så står det Alice med stor text i båda stövlarna. Men det hjälpte tydligen inte. Blir trött! Jaja de dyker väl upp.

Sen har jag sovit dåligt ett par nätter och det gör ju inte heller humöret bättre precis. Har haft bukmigrän flera nätter i rad. Konstigt med tanke på att jag varit noggrann med proteinerna. Så då vaknar jag mitt i natten med kramper i magen. Sen väcker katterna mig stup i kvarten. Igår kom Fleeze in med en råtta och han skrålade och sjöng så jag höll på att bli tokig, sen fick jag lyssna på ett vidrigt knaprande men jag orkade mig inte upp och slänga ut den. Dagen efter trampade jag i gallan. Mysigt med katter tycker ni inte?

Nej fy vad jag gnäller. Sorry! Igår var det en bättre dag. Började dagen med en promenad med Terese. På kvällen var det Kick off på skolan. Tog med mig alla tre barnen och gick dit. De lekte och hade kul. Det grillades korv, spelades brännboll och köptes godis. Åh nu blev jag på bättre humör bara jag tänkte på barnen. Fina små troll. De är så härliga och lättsamma just nu. Alice säger så mycket roligt. Man garvar åt henne varje dag och Lukas är rolig. Klättrar upp och snor frukt hela dagarna. Även precis efter en måltid. Felix är jag konstant stolt över. Han är smart, snäll och sköter sig bra i skolan.

Gick med i viktklubb och håller på och räknar kalorier nu. Det går bra, bara att hålla ut. Jag är inte speciellt sugen på nåt heller. Mat får jag så jag klarar mig trots allt. Hur går det för er andra??







Blev svettig efter all lek


Min skrek lillebror och slet åt sig en läskeblask. Lyckan är stor!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Skäms på mig! Men jag hittade viktväktarboken som innehåller pointsregister. Varuguiden eller nåt? Skäms som en hund för att jag inte klarar av att låna saker utan att slarva bort dem. Men har hittat den nu i alla fall :(

2011-09-07 @ 12:18:04
Postat av: Maria

Det som göms i snö kommer upp i tö ;) Jag visste att du hade den nånstans. Men det är lugnt jag behöver den inte. Men däremot boken om Mia har du kvar den med? Får för mig att jag inte har fått tillbaka den men jag kan ha fel. Hoppas allt är fint med er!

2011-09-07 @ 12:46:18
Postat av: Sara

Jag kör viktklubb för fjärde dagen och det går riktigt bra! Tycker att det är smidigt. klart man längtar lite efter gött men jag är inte direkt jättesugen heller

2011-09-07 @ 16:40:30
Postat av: Maria

Heja heja! Jag kör oxå på viktklubb. Håller med dig om att det är smidigt. Lätt att räkna kalorier. Känns som att jag får förbruka för mycket kalorier ibland. Rena lyxen, men men det är ju uträknat så det ska nog stämma. Lycka till!

2011-09-07 @ 18:36:32
Postat av: Jenny

Nej, har jag kvar den?! Tur att du har koll på sånt. Tur att vi flyttar snart så vi kan gå genom grejerna en gång för alla. Det kommer en kille imorgon och kollar på lägenheten. Hoppas han kan ta den tidigare :)

2011-09-07 @ 21:31:37
Postat av: Maria

Ja jag tror det! Ja då blir det rensning förstår jag. Håller tummarna för att han kan flytta in tidigare.

2011-09-08 @ 07:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0