Ett körsbär i bröstet

När jag vaknade upp förra lördagen så hade jag ont i ena bröstet. Smärtan och ömheten fortsatte under veckan och nånstans i den vevan upptäckte jag en knöl. Ringde 1177 och fick olika råd men valde att ringa VC imorse och fick komma in på öppna mottagningen. Läkaren kände igenom brösten och armhålorna och konstaterade precis som jag att jag har en körsbärsstor knöl i ena bröstet. Han ringde röntgen men fick inte tag i dem så vi höll oss kvar i stan. Veckohandlade och tog en lunch på stan tillsammans med Tina. Läkaren ringde sen upp och berättade att en remiss var skickad till mammografi samt till bröstcentrum i Karlstad. Så nu är nästa steg att vänta på det och sen ta det därifrån och se vad de finner.
 
Alla tänker givetvis ordet cancer och såklart även jag. Men 2/3 knölar är ofarliga, alltså vanliga cystor. Men det tråkiga är att det säkert blir operation ändå eftersom den redan nu besvärar mig. De säger att cancertumörer inte gör ont, men det kan de givetvis göra. Nu går jag alltså inte runt och tror att jag har cancer det gör jag inte. Jag tänker att vi får ta en sak i taget och oroa oss först när vi behöver.
 
Men kul är det inte, så mycket kan jag säga!

Kommentarer
Postat av: Terese

Men fy! Håller alla tummar jag har för dig Maria! Hör av dig om.det finns något vi kan göra!
Kramar från oss

Svar: Tack så mycket vännen! Det värmer att höra <3
mariia

2012-11-19 @ 19:21:27
Postat av: Anna

Usch :-(
Hoppas att den är ofarlig, och bra att du tänker positivt.
Ska hålla mina tummar jag med!!
Kram till dig


Svar: Tack så mycket! <3
mariia

2012-11-19 @ 20:26:00
URL: http://annaochlivet.blogspot.com
Postat av: Charlie

Men gumman! Hoppas du får besked så snart som möjligt så du förhoppningsvis slipper oroa dig! Love u!

Svar: Ja det hoppas jag med. Väntar mig en remiss i dagarna (helst idag). Nu gör den inte alls ont längre iaf, men finns kvar så vi får väl se. Tack, älskar dig oxå! Kram!
mariia

2012-11-21 @ 07:27:37
Postat av: Emelie

Tänker på dig! Hoppas remissen kommer snart, så du slipper gå och undra. Stor kram

Svar: Tack!
mariia

2012-11-21 @ 19:22:50
URL: http://Http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: Sara

Å stackare att behöva gå och vänta. Hoppas att det går fort tills du får komma iväg. Jag tänker på dig!!

Svar: Tack Sara! Ja jag hoppas också på en tid snart fast jag är inte så orolig längre faktiskt men vill gärna kolla upp den ändå. Kram på dig!
mariia

2012-11-22 @ 14:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0