Om ditt hjärta slår

Har just sett på Robinsonfinalen tillsammans med min man. Det är en bra kväll, men jag fryser lite. Höstens kyla har krypit in i huset. Jag vill inte att det ska vara så, inte än. Känner mig inte redo för kalla mornar och höga elräkningar. Men det är bara att gilla läget. Planen för kvällen var middag och bio med en eller två kompisar. Men sjukdom kom emellan och jag åkte hem till min familj istället. Kändes skönt ända till Alice satte sig på tvären. Ett vanligt förekommande moment här hemma för tillfället. Man kan bli grön! Ibland blir jag grön på barn. Konflikter och tjat dagarna i ända. Att dessa små människor kan driva en till vansinne så som dom gör. Snacka om makt! Som tur är så "sköter" sig brorsorna mycket bättre. De är lätta och härliga (Alice med givetvis). Ofta pendlar det ju. Och som tur är turas de om de små liven. Planerna för helgen är klara. Imorgon ska Felix ha en kompis som sover över här. Lördagmorgon drar Kimpa iväg på fisketävling och jag hänger med barnen. På söndag ska vi hitta på något roligt tillsammans hela familjen. Känns som att helgen kommer att bli bra för oss alla. Är med om en annan sak som kräver mycket av min energi och mina tankar. Jag trivs inte alls med situationen. Men snart är det över! Just nu spelar jag spotify jävligt högt och skriver här. Terapi I´m telling you! Ha en härlig helg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0