Svammel!

Är inte på något vis onykter men känner på mig att det kommer att bli en hel del svammel nu. Så kan det gå när man bloggar på nätterna eller snarare sena kvällar.
 
Dagen började med storstäd. Dammsög, moppade och torkade hela badrummet, typ varenda mm därinne. Kims mamma ringde och sa att hon skulle komma förbi med sin nyinköpta gräsklippare som hon trodde var trasig.Jag hade förvisso städat ändå men kanske inte innan frukosten. Sen kom min mamma samtidigt för hon ville också ha hjälp med något. Och vill man ha hjälp med nåt så ringer man till min fina sambo! Och han hjälper, han hetsar inte upp sig. Han är lugn och han är fin! Hjälp mig vad jag älskar den mannen!
 
Förutom det så har vi hunnit med en storhandling på Maxi, ett riktigt stort utbrott från Alice sida. Tog även en cykeltur med barnen. De cyklade och jag gick. Gick förbi affären så de fick en varsin glass. Sen har jag tvättat en del och det finns minst lika mycket till.
 
Hur ska man hinna med allt undrar jag? Att jobba heltid med tre barn och ett hus som ska tas hand om. När man dessutom har en föreställning om att man ska hinna vila lite på helgerna eller ha lite roligt. Kanske åka iväg på nåt, umgås med nån eller nåt liknande. Känns som att helgerna handlar om att hinna ikapp. Hinna städa, handla och tvätta allt det där man absolut inte hinner under veckorna. Man sliter på jobbet och man sliter när man kommer hem och man sliter på helgen! Inte konstigt att jag längtar utomlands. Det är ju bara när man är på semester som man verkligen får vila och göra vad man vill. Someone please come and sweep me away for the weekend!
 
Men alla har det likadant, alla sitter vi i samma båt. Det tröstar lite, det gör det faktiskt. Och jag har det bra, I´m well aware! Men ibland känns det som att man sliter ihjäl sig!
 
Har fått höra att jag är snäll! En nyanställd hade sagt det till mamma. Att jag var snäll och tog god hand om henne! Det tycker jag att man ska! Jag frågar hur det är, jag berättar hur saker fungerar och jag frågar vad hon ska göra i helgen. Det behövs egentligen inte så mycket mer. Men man måste se andra människor! Och man måste vara ödmjuk! Jag gör alltid mitt bästa på jobbet och rent allmänt. Är jag på stan eller Maxi så går jag runt och ler mot alla människor. Livet är alltid så mycket enklare om man är positiv. Jag är inget helgon det är inte det jag menar. Jag har många dåliga sidor, det ska gudarna veta. Men just denna är en bra sida som jag fått från mina föräldrar. Min brorsa är likadan. Pratar med flyttkillar så de blir glada att nån ser dem.
 
Nåt mer att ta upp när jag ändå är igång och svamlar som bäst? Har handlat lite i helgen med. Vad annars? Regnkläder och en Dracalauradräkt till Alice. Hon ser ut som en liten slinka i den, men hon älskar den och det är väl huvudsaken. Ska se till att hon inte går med den till skolan ;) Imorgon ska jag och kidsen baka bullar annars mest softa. Barnen ska få leka med kompisar annars blir det lugnt.
 
Till veckan är det föräldramöte på jobbet och jag öppnar tre dagar av fem och lär vara lagom seg på fredag. Men då blire utemat för det är numera en ny regel här hemma. Vi ska alltid köpa mat på fredagar. Alla äter gott kött eller tacos på fredagar. Här hemma är vi så trötta och slöa så vi örker inte. Så det är vårat blivande fredagsmys. Hade jag haft bättre lön hade jag anställt kock och städhjälp. Städhjälp funderar jag ärligt på att boka. Ska kolla upp vad det kostar. Tror det är värt varenda öre!
 
Sen fyller Kims syster år till veckan så vi ska till henne i helgen. Blir trevligt! Sen är tanken att vi ska neråt Gbg i höst också. Ska bara få tag på en lägenhet först.
 
Nu har jag svamlat färdigt och kryper ner i sängen framför Greys. Adios!

Kommentarer
Postat av: Maria Blomqvist

Städhjälp är nog som du skrev värt varenda öre.... Har funderat på det jag med.... :) ibland.... Kram på dig.

Svar: Ja eller hur. Tänk dig vad underbart att komma hem till ett städat hem på fredagkväll. Vore underbart!
mariia

2013-08-25 @ 10:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0