2015

Januari: Började året med att gå upp 11 på nyårsdagen och ha skärmdag hela dagen. Alla i famlijen satt framför tv, dator, mobil eller surfplatta hur mycket man ville. Barnens kusin Axel fyllde ett år och firades med pompa och ståt! Kim pajade ryggen men repade sig efter några dagar. Var barnvakt åt en kollegas barn. Hade tjejfest hemma hos mig. Fick en ny arbetskamrat som jag tycker väldigt mycket om! Var i pulkabacken en del och Lukas åkte på en lättare magsjuka.
 
 
Februari: Var på bio med familjen. Lukas fyllde 5 år! Hade ljusparty här hemma. Gick på mongolisk buffé med Carina. Hade barnkalas för Alice, gick på Fifty shades of Grey 2 ggr, en med Tina och en med Linda.
 
 
Mars: Firade svågern som fyllde år. Åt på thai  med kollegorna. Var på Mia Skäringers Avig Maria med tjejgänget. Hade barnkalas för Lukas. Var på kakbuffé med mamma och barnen. Jenny och Dennis gifte sig. Vi firade svärmor som fyllde 60 och mamma som fyllde 65 med en underbar resa till Teneriffa.
 
 
 
 
April: Gick ner i tid på jobbet. Brorsan och Emeli hälsade på över påsk. Var på påskmiddag och fick träffa Kims pappas frus barn. Gick på bio med barnen. Lukas skadade sig ute på trottoaren. Började grillsäsongen och bjöd både mamma och kompisar på mat. Hade klasskväll med Felix klass, en kall kväll uppe på Björkvallen. Gick ner åtta kilo (inte bara i april). Fixarkväll på barnens skola. Min mamma gick i pension.
 
 
Maj: Hälsade på familjen Larsson och alla deras djur och barn. På thai med Carina igen. Kosläpp hos Bella. Personalfest på Mastis. Hade tjejkväll hemma hos mig, den här gången kom Sandra som är en gammal vänskap. Beställde två  nya sittgrupper till altanen. Gick på Uno Svenningsson på Mastis. Fixarkväll på förskolan och öppet hus i Felix klass. Gick ut och tackade av en kollega som slutade jobba. Lukas 5&1/2 års kontroll. Var på Yvonnes 50-årsfest och såg Måns ta hem Eurovision. Felix fyllde 12 år! Bokade en tripp till Mallis med mina bästa vänner.
 
 
 
Juni: Thai med tjejerna. Felix klass bjöd på Djurikal och Felix imponerade på mig genom att vara en otroligt duktig skådis. Skolasvlutning med smörgåstårta, grill och tårta. Firade midsommar med Jea, Freddie och Mika. Spenderade en dag nere hos Annika i Lövtorp. Fleeze blev sjuk och det kostade runt 5000. Var på Stadsbondgården och Mariebergsskogen. Hälsade på Larssons i Barfoten och var på barnkalas hos Lova. Köpte en katt till mamma. Bokade en katt utan Kims vetskap. Dagen efter jag berättat körde han mig tur och retur till Borås och hämtade Cirkus fast han inte ville ha honom. För 18 år sen valde jag rätt man så enkelt är det!
 
 
 
Juli: Jag och Kim fyllde år. Badade en massa med Linda, Lisa och Jenny. Gick på bio med familjen. Leos lekland, kollade in Ostindiefararen som kom till Krille. Var på Hova riddarvecka. Grillade och drack vin hemma hos Linda. Magnus och hans tjejer kom hit och bodde hos oss i tio nätter. En av dagarna åkte vi till Kolmården med en hyrd minibuss. Vi roade oss med badhus, restaurangbesök, lek på campingen, stadsbondgården, blåbärsplockning i skogen.
 
 
 
 
 
Augusti: Kräftskiva med Kims familj hemma hos oss. Åkte och häntade Cirkus. Kusinen Lilly föddes. Hälsade på Sandra och Henke i nya huset. Alice började på storfritids. Räkfrossa på Harrys med kollegorna. Vinkväll hos Charlie. Skolan började och Alice började tvån och Felix sexan. Åkte till Brommö med svärfamiljen och hade en sista härlig sommardag. Felix klass hade disco som jag var vakt på. Firade svägerskan. Tony var här på fika.
 
 
 
 
 
 
September: Värderade huset. Åkte till Mallis Cala`Dor med Linda, Charlie och Tina och hade ett par underbara dagar där. Gick äntligen iväg till en sjukgymnast med min problematiska rumpa. Massa byggföretag var här och lämnade offerter på bergvärme. Felix kom hem med en massa tjejer från ett disco en kväll (tecken på att han blivit stor). Hälsade på min gamla fina kollega Linda nere i Konsterud. Utvecklingssamtal för båda barnen. Cirkus försvann tre dygn och efterlystes på Facebook. Han hade det gott hos en granne. Åtorpsmarknaden och middag och vin med kompisar.
 
 
 
 
Oktober: Firade 18 år med världens finaste. Var sjuk mer eller mindre två veckor. Tappade rösten totalt. Tina bjöd hela familjen på mongolisk buffé. Gick på mitt första cellprov på åtta år. Homeparty och fest hemma hos Charlie. Leos lekland med barnen. Svärfamiljen på middag och bus eller godis.Felix bästa kompis vann Vem vet mest junior.
 
 
 
 
November: Jag och Kim tog en halvdag i Karlstad och shoppade, fikade och åt middag. Alice sov över på ridskolan. Tog med barnen på stan för att klippa dem och sen en lunch på stan en lördag. Var på dop för Lilly. Kastrerade Cirkus in town. Åkte på kryssning till Helsingfors med svärfarmiljen. Åkte till Ullared med Linda, Jenny och Charlie. Årliga skolfesten på Jakobsberg. Byggde pepparkakshus och garnerade pepparkakor. Felix vann silver på en karatetävling. Mr Kyl och Värme fixade bergvärme hemma hos oss. Fick en mindre vattenskada i Felix nya rum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
December: Var på julfest i Arenan. Alice fyllde åtta år och hade kalas på Leos lekland. Bokade en resa till familjen. Lucia på Lukas förskola. Luciakväll i min förskoleklass. Felix graderade sig i karaten. Gick ut och tackade av Siv som blev pensionär. På barnkalas hos Elton som fyllde 6 år. Brosan och hans famlj bodde här i 6 nätter och vi firade jul tillsammans. Firade Dennis som fyllde år. Åkte och hälsade på min barndomskamrat och hennes nyfödda son Arne. Fick se hennes nya hus och hennes lycka. Det får avsluta detta året. På nyår firar vi med min fina vän Tina. Jag är oerhört tacksam för ett fint år med mycket lycka och kärlek!
 
Gott nytt år på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0