En helg i december

Har haft en helt underbar helg! Det har funnit ett inre lugn. I fredags hyrde jag och Kimpa äntligen Southpaw som jag länge velat se. Jag höll mig vaken genom hela filmen, det har inte hänt på säkert 10 år. Älskar Gyllenhaal och Mc Adams och filmen var bra, Eminem gör musiken inte alls dumt som sagt.
 
Igår kom mamma och var med barnen och jag och Kim drog till IKEA och köpte en säng till felix samt en kungsgran, det var jättefin. Och idag har vi röjt i Alice och Lukas rum. Det såg ut som ett bombnedslag. Vi slängde en stor sopsäck med leksaker och skit samt sorterade om och gjorde fint. Nu är det ordning i garderoben där det sett illa ut länge nu. Köpte nya lådor som hörde ihop med hennes skrivbord så hon fick lite mer förvaring. Hon brötar och skapar den ungen. Riktig estet men det är rörigt runt henne.
 
Alla är halvrisiga här hemma, barnen snorar och Kim känner sig dålig. Jag har lite ont i näsan men det går nog över. Har spanat på billiga resor sista dagarna och igår tjatade jag lite extra på Kimpa tills han typ sa att jag fick boka. Så det gjorde jag, blir en vecka till Teneriffa i början av feb. Tänkte ta ett hotell som vi bott på förr men när det gick upp i pris så valde jag ett vid Las vistas som trots allt är den finaste stranden i Las Americas. Tredje gången vi är där nu, men det är ett himla trevligt resmål faktiskt och man kan flyga från Örebro, mkt smidigt!
 
I veckan är det kvällsaktiviteter ett par ggr. Lucia på Lukas förskola imorgon, lucia på jobbet på tisdag, Felix gradering på onsdag och på fredag så ska vi ut och tacka av en kollega som går i pension. Härlig och fullbokad vecka med andra ord! Och imorgon är det möte på jobbet, kommer att bli intressant.
 
 
 
 
 
Knaskatten
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Han verkar så himla mysig den där Cirkus! :)

Svar: Haha ja han är supermysig men tyvärr ingen kelgris. Han är skitkul på alla sätt. Är alltid nära och har en massa roliga upptåg och ligger och sitter som en människa eller hare. Och när han väl kommer och myser och fjantar runt så smälter man. Vi är tokiga i den där lilla knasbollen.
mariia

2015-12-14 @ 13:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0