Teneriffa

Har kommit hem från Teneriffa och hunnit vabba två dagar men imorgon är det fullt ös som gäller igen. Men vi kan ta det från början.

Om vi börjar med Teneriffa så hade vi givetvis en helt underbar semester. Det fanns en del minus men jag ser inte på livet så utan är oftast nöjd ändå. Att klaga gör oftast saker värre! Vi har badat mycket både i poolen och i havet. Poolen var rejält uppvärmd nästan ljummen så det var inga problem alls att gå i. Havet var också helt okej och det kom höga vågor som välte omkull mig och som vi skrattade. Vi åt god lunch och middag ute varje dag, det gick mkt pengar men så är det på semestern. Hittade tillbaka till våran favoritrestaurang och maten där smakade rikrigt bra och vilka härliga killar som jobbade där. Hittade även en kinarestaurang där vi hängde en del. Men det märktes att det var på de mindre syltorna man skulle hänga för service och inte på de lite mer snobbiga ställena på fina gatan är vi bodde. En dag åkte vi till Siam Park och vi shoppade en dag annars var det mest sol, bad och mat på schemat. Vi bodde otroligt bra mitt på strandpromenaden. Man öppnade bara grinden och så var man vid havet, affärerna och restaurangerna. Vi hade dock lägenheten mot gatan och de höll på att lägga gatsten precis nedanför och de började klockan 7 varje morgon, det lät väldigt högt men det gjorde inte så mkt. Semestern var topp ändå. Dock blev både Lukas och Felix lite sjuka. Otroligt förkylda och hostiga men de hängde i rätt bra ändå. Felix fick gå på ipren ett par dagar. När vi kom hem så blev Alice sjuk och hade feber i två dagar.

Kim fick åka iväg till Tyskland på jobb och han kommer hem senast söndag, förhoppningsvis tidigare även fast det ser mörkt ut på den fronten. Hade massa inplanerat denna vecka. Tur jag har min mamma. Ska ut med gamla kollergor, after work samt spelkväll med tjejerna. Får väl se om jag mäktar med att lämna kidsen så mkt eller om jag ställer in nåt, vi får se.

Innan vi åkte så passade jag på att tvätta Kimpas plånbok med 1300 kronor i samt alla kort, intyg och kort på barnen. Riktigt trist och alla mina trosor är numera blåa. Fick även det tråkiga beskedet att Kims morfar somnat in i helgen. Han fick dö hemma i sin säng, så det får man glädja sig åt. Bättre sätt att dö finns väl inte.

Ni ser hotellet bakom Lukas. Location, location, location!

Lukas har en legostad här hemma och den är han mycket nöjd med!