Internationella kvinnodagen

Idag är det alla kvinnors dag. Kvinnor är ofta starka, vi gnäller oftast inte i första taget. Vi går igenom mycket i livet. Vi blöder varje månad, föder barn, lagar mat och tar hand om disk, städ, tvätt, matlagning och barnuppfostran. Vi råddar i det mesta dagligen. Sen har vi dessutom sjukt mycket krav på oss. Man ska göra det mesta utan att gnälla. Man ska uppfostra barnen, laga mat från grunden, inte ge sina barn för mycket socker. Man ska helst ställa upp på sex när mannen känner för det. Man ska vara attraktiv men inte slampig, man ska göra sina knipövningar, raka muffan och träna kroppen. Det finns så mycket kvinnohat där ute. Själv tycker jag att kvinnan är fantastisk! Idag började rättegången emot Peter Madsen som dödat och styckat Kim wall. Han har också på något utsatt henne för sexuellt våld eller liknande också. På nwts löp läser jag att en kvinna är funnen död och en man är gripen. Det är så ledsamt. Det farligaste för en kvinna är en man! Det gör mig så in i helvetes förbannad och ledsen! Det viktigaste valet vi gör i livet är att vi väljer en god man. För det är våran bästa livsförsäkring. Okej nu kanske jag tog det lite för långt. Men ska man vara krass så ligger det sanning i mitt påstående. Vi som har söner hemma har ett viktigt arbete att göra. Jag kommer aldrig på något vis acceptera att mina söner behandlar kvinnor på ett dåligt vis. Kommer något till min kännedom ska jag gladeligen läsa lusen av dem. 

Grattis på kvinnodagen alla fantastiska kvinnor där ute! 👊❤️

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilket underbart inlägg! Jag håller med från början till slut. Kram!

Svar: Tack! ❤️
mariia

2018-03-14 @ 17:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0