Perspektiv

Haft en bra dag, en bra sista vecka och är rätt harmonisk i humöret. Blev dock irriterad på jobbet. Vi är en sån otroligt stor skola nu och även fast alla barn inte är mitt ansvar ute på gården så vill jag ändå finnas där och hjälpa till och styra upp. Det är ett sjuhelsikes ansvar! Kommer hem och drar sen på möte. Framför en Och annan åsikt på ett någorlunda ödmjukt sätt. Man vinner inget på att låta arg och vara gåpåig. Vi gnäller för lätt i detta land! vi Vet inte hur jäkla gött vi har det. Kommer på mig med att vara på väg in mot gnällandet jag med. Men brevid mig sitter en kvinna vars dotter brann inne för tre År sen och Nu kämpar hennes svärdotter med en hjärntumör, det ger mig perspektiv. Vad fan gnäller jag för? Nej jag intalar mig varje dag att jag ska gå in med En positiv inställning och försöka smitta av mig med min glädje. Så som jag kan göra. Men ibland är det motigt när jag känner att folk gör mig frustrerad. FAN, fokus! 

Imorgon är det PKU dag på jobbet. Älskar dem! Så får man äta lunch ute också, himla härligt. För en lunch på stan är inget man är bortskämd med som lärare vill jag lova. 

Nu ska jag sova! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0